ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Kalas, kalas, kalas.....

Publicerad 2009-04-07 19:16:28 i Allmänt,

Nä, ett kalas blev det, en Lillebror som firades med STOR balluns och en Mamma som bara firades lite grann.... Dagen började med sång och presentöppning i lekrummet, eftersom en nu tvårig Lillebror vägrar att gå och lägga sig igen efter att ha varit uppe en timma, bara för att resten av familjen vill sjunga med sina allra klaraste morgonröster....
  
Ja, jag vet att det ser ut som julafton, men våra Knoddar sover i sina Tomtedräkter. Oftast brukar det inte sammanfalla att båda gör det samtidigt.....
Bästa på morgonen var Makapacka som han fick av L.....
Efter paketöppnande och frukost var det kalasförberedelser som gällde. Fixa tårtor och blåsa ballonger.
 L är med och dekorerar PiratenbåtTårtan, hon blandade karamellfärg i grädden och gjorde båtar av kiwi med röda segel....

Sedan välde gästerna in och paketöppnande verkade aldrig ta slut. Med tre paket kvar gav Z upp och tyckte att det var dax för fika. Mycket fint fick han. Kläder, böcker, grävskopa, skottkärra, tavla, en matta, bilar, pyjamas,snygga jacka med tillhörande fleece och stövlar. Mamman som bara firades litegrann fick blommor, ljusstakar, en vas och parfym.... En bildkavalkad.... Med hoppande bilder, idag tycks inget gå min väg....
   
Hmmm??? Tog jag inte mer bilder på presenter och gäster?? Tyckte jag fotade hela tiden....

En liten Fiskedamm hans med till de tre närvarande barnen, tidsenliga godispåsar fast det inte var lördag....
Efter kalasandet var vi så trötta, så trötta. Men eftersom Z frångått sin dagsordning och vaknat redan 04.45 var han trött redan vid 9 och han alltså med att sova i över en timma INNAN gästerna kom, så då bidde det ingen tupplur på em, inte för någon. Vi trottsade blåst och moln och klädde på oss och gick ut. En timma stod mamman ut med att sitta på en lagom mjuk fotpall vid lekstugan och smaka på kaffe och soppor av alladess slag. Då var klockan 16.30 och det var dax att gå in och börja tänka på maten. Glad och nöjd somnade Z med Kudde, Kisse OCH Makapacka....

Så på måndagen var det min tur!! Jobb som vanligt, jag sa inget om vilken dag det var. Efter jobb åkte jag först till skoaffären som ligger mittimellan jobbet och närmaste stad. Hittade skor till L&Z, vilket det var i trängande behov av. L har lite gammla skor stående som jag trodde Z skulle kunna ha, men inte. Han har mycket bredare fötter, så det var bara att köpa nytt. Vidare in till stan där jag fyndade snyggaste Conversen till mig för halva priset. Det har vi därimot kvar Ls gammla cerisa som Z kan ha. Så nu har L röda, jag bruna och Z cerisa...

Tre skofynd på en dag....

Hittade bara en röd, men den ska finnans här någonstans....

Var senare på MCV för inskrivningssamtal, har fått UL-tid onsdag nästa vecka då jag visst ska vara i v. 17+3.

När jag kom hem hade mannen varit och köpt present och jag fick en behövligt nu jobbväska, snygg var den också...


Dagen i dag innebar jobb, fast vi var i skogen HELA fm, 9.15-13.15, lekte och grillade, jättemysigt var det, och gott väder. När jag kom hem möttes jag av en dammsugare i hallen..... SötaÅs muggar, som vi lånat till kalaset i söndags, hade gått i golvet, ALLIHOP. Jag packade i hop den och hängde kassen på hatt hyllan, det höll inte kassen för. Två hela muggar var det enda jag hittade. Tur att Å är av den förstående typen.... Tack, vad skulle jag göra utan dig. Sedan ringdeÅ, som genom magi, och frågade vad vi gjorde. Ingenting, blev svaret. Kom och lek med oss!!! Ja, vi kommer på studs! Kissa & kolla blöja, och på med kläder och i väg... Så, trevligt. Barnen lekte och mammorna fick prata av sig....

Nu har jag suttit här länge nog och bra blev det inte heller....

I mon är vi lediga, men måste hålla oss hemma, någongång mellan 08-17 kommer Larmmannen.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-04-08 05:09:35

Tack för senast! Och grattis i efterskott! /Mia

Postat av: Kristina

Publicerad 2009-04-08 09:41:18

Tack för ett trevligt kalas . Din födelsedag kom alldeles bort i allt paketöppnande så GRATTIS flera dagar i efterskott =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela