ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Långfredag.....

Publicerad 2009-04-10 08:28:40 i Allmänt,

och då menar jag att det blir en låååång fredag. Z vaknade före 5.30 och orkade bara fram till alldeless nyss, allså: han sover redan. Det blir en lååång em för N att underhålla honom på. För eftersom N sover nu är det min tur med egentid i em+ att det ska handlas, jag har rettererat när det gäller handlingen, för att slippa allt gnäll, och det är inte lite gnäll det handlar om, så har jag beslutat att ta över vissa sysslor helt. Där blans handling. För är det någor N verkligen kan så är det att gnälla ibland.... Det är tur att vi älskar han ändå.....

Före kl 7 hade jag gjort ett av dagens evighetsplock. Ny regel i hus nr 8: Inget byter rum utan mammans tillåtelse. Vill man leka/göra något, tex läsa en bok någonannanstans än i det rum bokhyllan står, kollar man först med mamman om det är OK.
 
Det set ut som om det blir strålande väder i dag, så förutom att L ska leka med J&O, mamman ska handla, så står det utevistelse på dagens agenda....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela