ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Sommar??? Snart, snart.....

Publicerad 2009-04-04 20:03:29 i Allmänt,

Som utlovat gav onsdagen strålande sol och värmande vindar. Vi knatade glatt ner mot bäcken där vi tillbringade ett par timmar med att kasta sten, pinnar och att fika, ja! vi ÄR lätt roade. Snorigt och lite hostigt var det, men som den tappre riddare Z är gick han hela vägen. Varför åka vagn när man kan gå??? Väl hemma lekte Knoddarna en stund i sandlådan medans Mamman, allså jag fick njuta i en stol i solen. Lite färg om nosen fick jag allt. En härlig dag som J skulle sagt. Natten, därimot, mot torsdag var inte på något vis härlig, mellan 00.30 och 05.30 satt jag upp med Z i famnen som hostade som en storökande 90 åring, det fanns inget slut på det. Bara att stanna hemma, IGEN. tredje veckan i rad i vär hemma tor-fre. Ringde VC som gav oss en tid på em, bra då han L följa med fska på Mulle. Äntlgen, äntligen!! Fick de träffa Mulle, det var på tiden!!! Trött Z sov, somnade i bilen på väg hem och väcktes för att hämta L, hem och äta lunch och sedan vidare in till VC. Vi var där 12.55 och klara och påklädda 13.15. Bronkit! Ungen har Bronkit! Inte konstigt att han hostat. Så hostdämpande skulle vi väll visst inte ge han, låt han hosta tills det kommer upp. Antagligen är det detta han haft sedan han började hosta strax efter jul, men när vi varit inne med han, detta var 4e gången i år, har alla bara sagt:     - "Nej det är inte lunginflammation. Ge han hostdämpande så att han får sova gott." Och det har ju hjälp, i perioder. Nu fick han Kåvepenin. Hjälpte efter ett dygn och nu är hostan så gott som borta. In till apoteket, och då inser jag: Det är marknad på stan!! Kunnde jag ju räknat ut. Första torsdagen i april...... Vi tog yttervar och belönade oss med små ballonger och lite godis. Hem! Z somnar i bilen, sover till 17 då han väcks, vilket han inte alls vill, så han tar sin Kudde & Kisse och går och lägger sig igen. Sover till 18.15. Upp och äter och lägger sig för natten och sover ytterlygare 12 timmar. DÅ är man trött!!!

Fredagen bjöd på lika strålande väder så den tillbringades också utomhus, fast under mycket lugnare former än båda onsdag och torsdag. Gnolade i trädgården. Knoddarna lekte i sandlåda och lekstuga. Min ÖmmaModer kom ett par timmar på em för att ha barnen medans jag gjorde lite av det jag skulle gjort om torsdag/fredag varit VANLIGA dagar. Med en trött och hostig Z får jag inget gjort. Åkte in till staden och fixade de sista födelsedagspresenterna och lite annat jox.

Lördagen har gått i förberedelsernas tecken. Mer fix och don inför kalaset. L är mer stissig och uppe i var inför morgondagen än vad Z är. Z har ju inte riktigt fattat poängen med att fylla år. Ännu en gång kom ÖmmaModer och lekte med Knoddarna ute i strålande sol. Jag fixade lite tvätt och lade i hop tårtor. Blå karamamell färg har inhandlats för att göra en Havs-Tårta.... Med piratskepp på.... Tål att smakas på.....

Nu är det Robinsson och trad. lördags mys som gäller.....

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-04-06 00:27:48

Väntar på bilder från festen som var jättetrevlig o gott fika trevlig födelsedag för mamma också tänker på er farmor

Postat av: Annica

Publicerad 2009-04-06 21:18:08

Grattis på födelsedagen! kramis Annica & Ubbe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela