ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Sommarfynd & ventoline.......

Publicerad 2009-04-21 15:27:36 i Allmänt,

Vaknade TIDIGT i går morse av att någon hostade. Denne någon var LilleZ. IGEN!!! Det var ju inte längesedan han åt upp penic.kuren, rättare sagt åt han sista dosen på Långfredagens lunch, pust & stön.... Vi hoppas på det bästa tänkte mamman, bara det inte blir sämre. 12.15 ringer de från fska och säger att han hostar så slemmet sprutar. -Ja, kommer direkt! På vägen hem ringer jag VC och får sista akuttiden 15.40. Kommer det in något mer akut får vi räkna med att vänta. Visst, vi väntar i så fall. Ringer ÖmmaModer som tar med Storasyster på jympan, för det hade jag ju LOOOOVAT att hon skulle få gå på. Tar med en dyngtrött, han sov 10 min på halgolvet medans jag och L var och kissade och fixade det sista innan vi skulle åka, till VC. Ännu en gång låter Lilleman som en 90-årig stor rökare.... Nej, inget kåvepenin den här gången, men dock en STOR flaska Ventoline. Åker omgående till apoteket och vi hinner inte mer än ut genom dörrarna innan han får första dosen.
Glad som en lärka över lite Ventoline i en spruta, arg som ett bi för att han inte fick mer än EN dos....

Som den onda onda moder jag är tog jag med min nu inte fullt så hostige son till en av stadens klädaffärer. Det är inte så ofta jag är inne i stan just nu och dessutom låg en 25% rabatt lapp i fickan och bara längtade efter att användas, med utgångsdag just i går med, det gäller att smida medans järnet är varmt..... Vi passade på att fynda eftersom Knoddarnas garderober gapar tomma på just sommarkläder, så varsin hög med shorts och kortärmade tröjor blev det....



Gissa vems hög som är vems....

Trött som ett ut sketet blåbår satt Lilleman och sov i bilen på väg hem, 17,30 bars han in i sängen, byttes blöja på, fick pyjamas, en flaska välling och senare ytterligare en dos V, och sov tills han väcktes i morses kl 6.30. Någon liten enstaka host kom från utdragssängen någon  gång under natten, annars var det tyst....
Ringde fska vid lunch i dag för att kolla läget, ja, jag vet att de hör av sig om det är nått, men mitt lilla mamma hjärta mår bra av att ha koll på saker och ting....

Kommentarer

Postat av: Kina

Publicerad 2009-04-21 23:49:56

Usch stackars liten det finns nog inget jobbigare än hosta hoppas han kryar på sig snart

Postat av: Fotofix

Publicerad 2009-04-21 23:52:00

Hoppas du har haft en härlig tisdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela