ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

"Den Svullna"....

Publicerad 2009-08-18 10:01:27 i Allmänt,

det är jag det. Nu har stora GravidvätskeAnsamlingen börjat, och F**N vad ont det gör. Fötterna är värst, efter med liten marginal kommer knän, armveck och, tro det eller ej läpparna!!! Tänk er en LipPumer och gångra det med 12......  Min söta Barnmorka ringde i går "bara för att kolla läget", har en tid hos henne på ons, och hon sa att HADE jag inte haft tid hos henne så snart hade hon tyckt att jag skulle ta mig till förlossningen och bara kräva:-"Ta hand om mig!"  Fast det kan jag ju inte göra.... Jag klarar ju mig själv..... Fast i går när vi hade varit ute en stund på fm, Knoddarna var hemma pga studiedag, och då måste jag ju engagera mig. Så i hyffsat bra väder gick vi ut. När vi kom till lekplatsen började det regna!!! Vi gick hem och mina fötter hade svullnatfast i stövlarna!!!! Bara att lägga i högläge och vänta...

Anar ett litet tidigt 3års trotts hos LilleMan. Mitt i regnet när vi var på väg hem kom han på att han inte har någon luva på sin softshellsjacka, ut bröt et totalt psykbryt. Jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera han för sådanna utbrott har vi tack och lov varit förskonade i från. L tittade på han med STORA ögon, -"Vad gör han???" -"Jag vet inte, vi väntar tills det gått över." Så det gjorde vi, mitt på gräsplanen, i regnet, och över gick det, då gick vi hem....

Efter lunch satte vi oss i Ls säng och läste sagor, högläge för mammans fötter och sovläge för Lilleman, men inte somnade han.... Sedan kom min ÖmmaModer och tog över och jag fick gå och lägga mig, sov som en stock i över en timma. De senaste nätterna har jag drömmt så mycket otäckt så det tar nästan emot att gå och lägga mig överhuvudtaget. Krig och bedrövelser har det varit.... I natt var vi i församlingshemmet bredid det hus min mormor&morfar bodde i när jag var liten, mörkt och många långa koridorer var det och till råga på allt var han Jähkel med och förvandlades till en köttätande grön WV Bubbla som jagade alla, helt absurt. Natten till i går bodde vi, N, L, Z & jag där jag mamma och BonusMorfarU bodde när jag var liten. Kriget bröt ur och vi attakerades av brinnande toarullar. Vi packade ner, ALLT vi hade i en skrinda och flydde ut under mattpiskställningen.... Där var det tryggare då eller???? Alla jag pratar med har bara drömmt mysiga gravid- och förlossnings drömmar när de varit gravida, utom VännenA som drömmde att hon födde en gris, och jag kan inte komma i håg att jag drömmt så här är jag väntade L&Z....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela