ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Jag kom i väg.....

Publicerad 2009-08-16 17:22:40 i Allmänt,

till stan. Det var hur mycket folk som hellst, ingen pplats så långt ögat når, men till slut så lyckades jag smita till mig en bakom Apoteket. När jag låst min bil och kollat mobilen som pep i fickan tyckte jag att jag hörde en bekant röst bakom min, och var det inte SötaE med DotterM i vagnen som kom promenerandes i det vackra vädret. Så jag fick glasssällskap. Stor mjukglass, a 15 kr, på ett av stadens fik. Lyx!!! Hittade dock ingen Barnmorskepresent i hyffsad prisklass. Visst, självklart är hon VÄRD ett halsband för 800, men de där 800 ska finnas också..... Fyndade lite Bebbe kläder också, rödbody och brallor med skogsmotiv... Efter stadsstroset fick jag lunch hos ÖmmaModer, jättegod färssoppa, sedan var det hem och bumms i säng, tragiskt, helt slut efter att bara STROSAT en kortis på stan....

Gårdagen var lugn, fm tillbringade vi ute i det fina vädret. N snickrade och jag och Knoddarna lekte, Knoddarna lekte och jag observerade. Lite fruktfika blev det med eftersom MorfarK med M skulle komma på em och då vankades det kladdkaka. På em regnade det så ÄNTLIGEN fick L vara inne och spela Franklin, som hon har längtat. Jag har flera gånger den senaste sommaren varit VÄRLDEN DUMMASTE mamma bara för att jag inte vill sitta inne och spela PS när solen skiner, men det kan jag bjuda på.....

Dagen i dag började också med fint väder, fast det blåste halv storm. Så alla utom Z, som sovit som en stock i 13,5 timmar, har sovit helkass och är trötta och griniga pga blåsten i natt. Städ stod på schemat och det gjorde ju inte saken bättre.... N fick städdispans för att snickra, men sedan började det regna så då drogs dispansen in. L är hos BästaS och leker, hon fick välja på att städa sitt rum själv eller leka, hon valde leka. Men då städar JAG på MITT sätt. INGET trasigt sparas och det röjs hårt i rit -och teckningshögen, halvkassa turschpennor arkiveras icke, inte heller glittrigapiprenstrassel sparas för framtiden. Så vi får se vad hon tycker när hon kommer hem.
 I mon kommer Mormor på em för barnens fröknar har studiedag och fska är stängd. Tur att hon kan rycka ut min ÖmmaModer. Ligger på maxantalet av vad somär  rek av värktabletsintag, ändå protesterar rygg & höfter efter städet i dag....

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-08-17 17:37:16

Aj då... har du så himla ont nu? Tänker på dig och rekomenderar starkt att du tar alla chanser till vila!!! Du vet väl att farmor säkert tar barnen med om det är tungt? har du fått någon tid än eller är det fortfarande bara väntan som gäller? ha det gott nu! tänker på dig å din familj.. Kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela