ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

"Vardagd".......

Publicerad 2009-08-04 09:46:50 i Allmänt,

Trött.... Genom trött är jag. Fast i natt har vi iaf sovit allihopa.

Helgen har varit lugn, snickeriats på staketet har det gjorts till virket tog slut, efter det blev det ett fort/slott/riddarborg av spillet. L&N var inte inne förrän efter 20 i söndags på grund av allt snickrande. Då sov Z förlängesedan, han somnade i soffan 17.50 i väntatn på Bolibompa.

Igår var första dagen på fska efter semestern, båda Knoddarna var riktigt förväntansfulla och tyckte det skulle bli kul. Z vår lille KallsongKille har gjort mega framsteg på pott-& toafronten. Så nöjd över att kissat på "Litenlätt", barn toalettstolen, på fskan. I dag var han blöjlös när han lämnades.... Crocsen är fantastiskt bra att ha på han när han går ute utan blöja, bara att skölja av och torka om det händer en olycka, andra skor har ju en förmåga att suga åt sig kissaromen....

Var på MVC i går för vägning och mätning med obligatoriska provtagningar. Magen håller sig på "sin kurva", vikten på mig är konstant.
-Du äter väll ordentligt?
-Visst jag äter så mycket jag kan.
- Inga light/lätt -produkter?
-Inte så långt ögat når....
HBt ner under 95 igen, var nog alla jordgubbar som körde upp det ett tag där. Varför tar jag upp järnet i jordgubbar och inte i nått annat? Inte ens järntab. får upp värdet.....

På torsdag är stora dagen P, p som i att planera det planeradesnittet...

Jättesnälla VännenA,  ringde i söndags och frågade hur jag såg ut i håret. Hon brukar göra det när hon tycker att min utväxt är förbedrövlig. Så i går efter stägning, privilegier man har när man umgås privat med sin frisör, satt jag på salongen med gröntfoliepapper i håret, klipp & sling. Skönt att ha det fixat innan LillKnodde/Knodda kommer....

Annars är det många magar på G just nu: En Liten som jag tror tittade ut i går, har inget hört med när jag pratade med VännenS i söndags var det ett plan.snitt pga vattenavgång på tapeten. VännenAl skulle haft i torsdags FÖRRA veckan, GammalKompisH ska också ha i dagarna, GammalGranneE ska ha i november och ytterligare en GammalGranne ska ha i januari. Är det detta som kallas Babyboom??? Månne???

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-08-04 20:17:53

Skulle bara säga att H fick en bebis förra veckan Om det är den H jag tror du menar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela