ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Varför.....

Publicerad 2009-08-27 09:39:58 i Allmänt,

Har ungefär fyra Bloggar jag läser någorlunda regelbundet. Ibland frågar jag mig varför.... Jag känner inte dessa människor personligen, men ändå är jag väldigt nyfiken på vad som händer i deras liv. Hur det går med ev gravidmagar, snoriga Knoddar och jox.... Vad fyller deras bloggar för funktion i mitt liv?? Att MIN blogg fyller någon sorts dagboks-behov i mitt liv vet jag ju.... Men vad fyller DERAS bloggar för funktion för mig??

Glad men trött Z lämnades på fska idag. Har sovit oroligt pga magknip, han har ju inte skött magen ordentligt på FLERA veckor. Inte sedan han tog av blöjan och började klara kissandet på pottan. Personalen vet om det och har lovat att bara ge han lösande frukt och att de hör av sig när de märker att han blir påverkad av det. Bättre att gå hemma och ha ont i magen. På morgonen han vi med lite magbus. Lite hårdhänt kittel/massage, spring och när han blir fångad brottar jag ner han, lägger han på rygg och låter honom "cykla" med mina händer som motstånd under fotsulorna. Det sätter lite fart på magen för Gudars vad han fiser av det.... Han skrattar så han tjuter.... Så idag har jag fått motion så det räcker.

I går em ringde min SötaBarnmorska, "bara för att kolla läget". Hon hade läst min journal från Ante, och ville bara höra om jag kände mig nöjd och hur jag mådde. Senare på kvällen såg jag ett program på TV om en mamma som gått till v36 med fyrlingar och tänkte: Tack Gode Gud att det inte är jag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela