ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Husäck!!!!

Publicerad 2009-12-01 17:44:59 i Allmänt,

Bara L hade Mulle idag, för att inte Lillebror skulle bli lessen packade hon även hans Kånken med Kudde & hunden. Hennes var packad med attirajer som skulle klara en fm i skogen, extra vantar, sockar och dyl. Men det visste ju inte Lillebror. Han var nöjd bara han fick bära sin Husäck.

Resan till Gbg gick då av stapeln i lördags. 8.50 gick tåget och 10.00 var vi framme. Dagen startade där med ett fika och ett styck bryt. Fikan stod BonusMorfarU för, brytet stod L för. Så här i efterhand kan jag inte ens komma i håg vad det gällde. Jo, det gällde att Mamman inte tyckte att hon skulle ha "snutten", som hon inte alls haft särskilt länge, i ansiktet efter att hon dragit omkring med det på golvet på tåget. Hade det varit en "snutte" som hon länge älskat dyrt & heligt hade jag förstått. Nu är hon 5,5 år och "snutten" är nytillkommen i livet.... Men det löste sig....

Spårvagn mot NaturHistoriska!! Gudars vilken bra ide!!!! Rummen med det uppstoppade djuren, dino-& valskeletten var en hitt!!! Båda Knoddarna var helt lyriska. Jag tror L fråga vad det stod på varenda skyllt. Sedan repeterar hon allt vi sagt, hon är som en liten kunskaps sugande svamp. I presentshopen valde ,som vanligt, ett litet skrivhäfte med penna & sudd. Z stod länge och valde bland plast djuren. En rocka? en dino? vilken dino? en val? vilken val? till slut valde han: EN KO!!!
Hungern slog till och L höll på att däcka i entren. En korv med bröd och Festis blev det....

Spårvagn in till stan för att äta. Skulle bli på Joe F nånting hade vi sedan länge bestämt. Vi klev in! Mycket folk och ljudvolymen på topp! Väntade i 30 min på ett bord! Väntade i 30 min på maten! ( tack GodeGud för korven på museet) Mamman fick ett hårstrå i maten! Dit går vi inte mer!

Spårvagn till Liseberg! Då var kl rätt mycket och Storasyster mycket besviken över -"Att hon inte skulle hinna åka en enda karusell." Vi bestämde att vi tar ett senare tåg hem. Det får bära eller brista. Är någon trött, läs Z, får de väll sova i vagnen, och det gjorde han. Dock var det så mycket folk så till och med L tyckte det var lite väl långa köer. Stod i kö i 45 min för att åka Kaffekopparna.... Men Ponnykarusellen och Farfars bilarna blev det också. Fika igen, på ett mysigt bokcafe, med tillhörande bokrea. Lite till julklappssäcken blev det..... Vid 20.30 tog vi spårvagnen till stationen, trötta och nöjda! Vilken dag, förutom "snutte"brytet och -"Jag kommer inte kunna sova utan min "snutte", så var det ingenting, inget gnäll, inget pip....

Om ni undrar varför texten inte har några tillhörande kort beror det på att vi inte ens hade med kameran.... Varför undrar ni??? Vet inte svarar vi....

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-01 23:11:17

Vad roligt att ni hade en fin dag i Göteborg och vi väntar med spänning på att få höra om alla dinusarier som de har sett o allt kul på Liseberg att ni bara orkar det är starkt gjort tycker jag. Kramar till er alla .

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela