ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Julbordstarmen.....

Publicerad 2009-12-21 18:03:08 i Allmänt,

Mätt, mätt, mätt!!! Jag fick mig ett julbord iaf. Inget stort överdåd, utan ett alldeles lagom. Mannen stuvade bilen full av barn och körde oss ända till Skara där hans Päron mötte upp, vi hittade ju inte.... Solen strålade från en klarblå himmel och det var ljuvliga -14. Underbart, eller hur Olle????

Ner som i en underjordisk grotta gick vi. Trötta och hungriga Knoddar var inte riktigt på topp, i förvirringen när vi gjorde oss redo för att åka så glömdes visst frukosten bort, vad hände???? Men med lite mat i magarna, L åt 13 köttbullar, dock små men ändå: 13 köttbullar+ potatis & ärtor, blev allting mycket bättre. Efter god mat vslutade vi med smaskig chokladtårta och MASSA godis, allt sköljdes ner med mängder av julmust.

När vi satt där i godan ro och mumsade klev det in en kändis på värdshuset. Och inte vilken kändis som helst, utan självaste Bert Carlsson, minnsananens!!!! Och bredvid Bert-Pertt satt en annan kändis, som jag inte vet vad han heter, men en blond kille, han var med i IDOL för ett tag sedan. Tror även att det är en av dem i EMD. Vad kan han heta då??? Nästa gång jag ser han på TV och de säger vad han heter kommer jag att säga: Just det, det var ju SÅ han hette.....

På vägen hem tog vi en tur in i skogen.....

Just det!!! Det finns kort på hela härligheten. Fast kameran ligger just nu ute i bilen..... Inte fortfarande, utan IGEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela