ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vilken dag!!!!

Publicerad 2009-12-20 17:30:22 i Allmänt,

Mycket har hänt det sista, men när jag haft tid att sitta vid bloggen har vr nätuppkoppling krånglat..... Dagen i dag började med städ. Tanken var att vi skulle börja i pulkabacken, men L gjorde ett av sitt korta livs störst tabbar så hennes dag började med 45 min på sitt rum, då passade jag på att börja städa. Så några köksskåp är torkade inne och ute, frysen är avfrostad och snart all tvätt tvättad....

När vi äntligen kom ut till backen var L&Z fska kompisar C&J där, Z blev tvär blyg och skulle inte åka alls.... Efter 30 min kom han på att Js snöräser var himmla kul att åka på, ruskigt tung att dra upp för backen bara. Kanske vore nått att investera i om snön ligger kvar.....

Gårdagens fm tillbringades inne i stan. Torghandel med tomtenissar som bjöd på godis. Så var självaste Tomten där. frågade barnen vad de önskade sig och bjöd på: RUSSIN!!!!Efter en stunds strosande blev det kallt och vi gick för att dricka te på stammis fiket med VännenE och hennes älsta dotter B. Alltid lika trevligt men igår även lite sorgligt av anledning jag inte går in på här. Hoppas du vet att jag tänker på dig E. Jo, eftersom jag sa det typ 18 000 gånger vet du ju det.....

Nu väntar mat och senare i kväll akutstyr. möte!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela