ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Jag skulle ju bara fika.....

Publicerad 2009-02-23 14:58:04 i Allmänt,

Så säger jag varje gång. Varje gång jag går på Me&I partty! För fikat är mycket det man går för, i alla fall när parttyt hålls hos SötaK. ALLTID nybakat bröd och massa goda kakor, så, så sa jag även denna gång, men icke! Hittade så super söta tröjor och klänningar med tårtor på, och L som just nu ÄLSKAR prinsesstårta blev som tokig. Hon valde raskt ut två lika dana tröjor till sog och Lillebror. Tänk alla kalas till våren, födelsedagar och annat, tröjor med tårtor på, skulle det inte vara bedårande? Så varsin tröja med tillhörande byxa/kjol bidde det. Storasyster valde. Fast när vi kom hem ringde LillaFörsäljerskan och medelade att tröjan i Ls stolek minsann var slut. Hmmm? Jo, visst kunde L tänka sig att byta tröja och kjol mot en klänning. Jag gör ett test och ser om jag kan lägga upp bilder från deras sida, kommer strax....

bilden kopierad från: http://www.meandi.se/sv/produkter/091204.aspx

Ha, jag kunde... Men, men detta hände i söndags.... Tidigar på dagen var jag ute med två piss sura/arga/lessna barn och skottade/ byggde snögubbe och åkte pulka. Kl 11 åkte Z i säng för då var det ingen som orkade med han mer, han sov till 15.30, inte konstgt att han var grinig och inte heller att han hade svårt att somna på kvällen. Medans Z sov och N fixade med dörrlister och mattläggning myste jag och L i sängen med en hel HÖG med böcker. Vi har lånat så mycket böcker på biblioteket nu ett tag så vi har riktigt glömt av våra egna böcker, sedan lagade vi god Kycklinggryta. Vi fick inte helt otippat även Kycklinggryta till lunch i dag, vi får ju samma mat eftersom allt är regionbestämt nu. Men det är ALLTID så, eftersom jag inte har någon koll i förväg på vad det är för mat på fska/skolan, att det blir samma. Har jag tagit upp och förberett för fisk till middag får vi nio av tio gånger fisk till lunch. Likadant med pasta och soppor. Fast det blir ju inte sammasamma! Min pastasås och storkökspastasåsen skiljer sig NÅGOT....

I lördags var det städning som stod på agendan. Först på Kooperativet, riktigt trevligt, och sedan hemma. Måste säga att det är "roligare" att städa borta. Lite struntprat och vetekrans hans med också. Just när jag klev innanför dörren kom Farmor&Farfar för att hämta L som skulle med på StorKusinernas födelsedagskalas. De hade nog haft väldigt trevlig för de var inte hemma förrän efter 19.....

Nu borde jag egentligen ta hand om lite prepp. inför kvällen. Tvätt ska hängas och Nudelsoppan förberedas. Sedan är det dax att promenera bort till skolan för att möta upp resten av familjen till jympan i kväll....

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-02-23 18:52:14

Alltid lika kul när ni kommer. Och det är såå kul att baka åt er eftersom ni verkar uppskatta det. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela