ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Protokoll dax.....

Publicerad 2009-02-04 17:18:44 i Allmänt,

är det egentligen men det är ju så evinnerligt tråkig att skriva så därför drar jag på det. Har egentligen lovat mig själv och alla andra att det ska skrivas senas helgen efter mötet och därför vara ute på måndagen veckan efter, men inte den här gången.... Helgen bestod mest i att städa och att gå och dra. Jag har ytterst svårt för det sistnämnda och bygger alltid upp ett agg mot allt och alla under detta dragandes. Så när jag äntligen får till ett riktigt prakt gräl, Vad gör han då? Jo, det alla män i samma situation: De går!!!!! Detta gör inte saken bättre! När jag är arg och skriker på någon, då vill jag att denne någon skriker tillbaka, så att luften rensas och man får ur sig all skit man sammlat på sig och att man efter det kan bli sams och gå vidare. Det är svårt att bli samms om man aldrig blir RIKTIGT osamms.....

Dagen i dag har varit LedigaOnsdagen, visste inte riktigt vad vi skulle hitta på, ingen av Ls kompisar var ledig så det var ingen som kunde komma och leka. Tänkte be min ömma moder att 1: Ha Z så att jag och L kunnde åka och bade, eller  2: Följa med och bada. men hon var inte heller hemma. Så vi tog en behövlig tur till biblioteket. Där träffade vi Zs stora kärlek LillaM. Två år och så kär...... Men det är så typiskt, jag var Ledigklädd, nytvättat hår med mössa och inget smink, det är ju då man träffar någon vi känner, och denna mamman är alltid så himmla fiffig, snygg i håret, lätt make, snyggt klädd och framför allt: Snygga skor! Jag äger inga snygga skor.....

Barnen badade och N steker pannkakor, nej han gör inga Dingel/Morotspannkakor, dem får jag göra själv, men äter dem gör han.... Så jag måste väll ta tag i mitt protokoll.....

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-02-05 00:07:01

Du behöver inte fundera för du är alltid snygg i håret kul o se att ni mår bra o allt är väl hoppas det går bra med protokollet, ses på söndag tills dess ha det så bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela