ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Pust & stön....

Publicerad 2009-02-27 17:45:25 i Allmänt,

Fredag, vilket innebär en dag i år 3. Det är nästan alltid kul, grannkollegan i klassen mittimot är så cool, magisterW 63 år ung. Fredagsfika var det med. SötaM hade gjort mumsiga semlor, en extraspeciel UTAN mandelmassa, jag fick hemmagjord hallonsylt jag. Jag blir alltid lika rörd när någon kommer ihåg mig lite extra. Egentligen hade den där semlan kvittat mig eftersom vågen pekar stadigt uppåt. Fast jag har kommit i ordning med lite promenerande så kondisen är inte helt på bott längre, och känner jag mig själv rätt blir det ännu bättre längre fram emot våren när det blir ljusare på kvällarna. Tänk så konstigt: Ljus&värme=bättre kondis!

Eftermiddagen idag tillbringade vi i hus nr4 tillsammans med 75% FamiljenW. Alla 75% var trötta efter en helvetesnatt, och det märktes, mycket argt gråt var det. Hoppas de får sova bättre i natt.... Fast det var väldigt skönt att få komma hemmifrån lite, att få se några andra väggar än våra, och deras väggar är ruskigt snygga dessutom.

Måste avsluta: N rusar in till la stada och köper ris. Mitt i FlygandeJacoblagningen gjorde han upptäckten: INGET RIS!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela