ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Snor & snö....

Publicerad 2009-02-08 12:35:08 i Allmänt,

I fredags slog den till med full kraft: FEBERN!!! Lämnade två snoriga Skruttar på fska, kände på mig att det här håller inte. Men man vet ju aldrig, jag tycker det är jätte svårt att avgöra om vi ska vara hemme aller inte så tidigt. Det är flera gånger som jag trott att någon av dem är SJUK och måste vara hemma, men det blir inget, varken feber eller snuva. Så jag lämnade med reservation. Så kl 11.30 ringde telefonen på jobbet, det var FrökenA på Nyckelpigan. Z har feber. Jag kommer på studs!!! Lämnade över allt jag hade för händer och begav mig raskt hemmåt. Och det var en liten Ynk, feberrosig och snorig. Hemma sov han i nästan tre timmar... Medans z sov var L och jag ute och skottade, jätte gott väder...  Lördagens aktiviteter bestod av dans för L, som hon har längtat, städ för alla andra och att ta hand om en dyngförkyld Z. Känns inte som om det var så ruskigt länge sedan sist.... Var bara två veckor sedan han var hemma en vecka för samma åkomma. På lördags kvällen var det meningen att FamiljenWi skulle kommit och lördagsmyst, men det fick ju naturligtvis läggas på is.

När något av barnen är sjuka, säg med feber och hosta får de naturligtvis preparat mot detta, dos som är angivet på förpackningarna. I går när jag ringde sjukvårdsrådgivningen för att Zs feber inte ville ge sig så säger de att barnläkarna rekomenderar DUBBEL dos av det som står angivet, då är det ju inte konstigt om man inte tycker att det hjälper efter som han egentligen då får för lite??? Eller??? Så i med en vända Alvedon&Ipren till. Febern går ner och han sover, nästan, som en ängel. Jag har dock inte sovit alls för BÅDA skruttarna har legat i storasängen, först N till höger sedan Z, sedan jag och L på andra sidan mig.... Så nu är L&N på kalas hos Farmor&Farfar själva. Z feber är inte helt borta, men mycket bättre efter DubbelDosen han fått. Så det blir MINST en dag hemma nästa vecka....Så här ser det just nu ut på våd diskbänk, förberett och laddat till 1000.... Så här ser det just nu ut på vår diskbänk, laddat och förberett till 1000....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela