ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Nä nu blir jag arg!!!!!

Publicerad 2009-01-18 13:47:47 i Allmänt,

Vad är det med mig som gör att folk inte vågar säga vad de tycker när fråganställs utan senare, upp till ett par år efteråt kommer dragandes med att så där ville jag absolut inte ha det. Detta har nu hänt mig två gånger på bara tre månader. Första gången var Skruttarnas fska med i bilden eller rättare sagt en av pedagogerna. På bestämt möte beslutades det saker. Jag trodde alla var nöjda och glada med besluten för ingen sa något annat. Senare, ett par dagar senare, får jag veta att människan var inte alls nöjd med mötet för hon hade inte fått som hon ville. MEN MÄNNISKA SA JU INTE ETT LJUD!!!! Nä, för hon tyckte inte att det var någon ide, jag hade redan beslutat tyckte hon så då känndes det inte som om det var någon ide att säga vad hon tyckte. Baaaaa!!!! Detta eskalesade så till den milda grad att vi sökte nya platser inne i stan, och med buller och bång talades det om på berörda fska. Nu har det hänt igen!!!! Inte alls så här stort men det har dock hänt. När det sätts upp en hylla av något slag, vilken som helst, och ingen säger: -Den hyllan tycker inte jag passar där! utan kommer med det flera år efteråt.... Säger man inte vad man tycker när tillfälle ges tycker jag att då får man stå sitt kast, man har själv valt att hålla tyst, och hålla käft resten av livet!!!

Annars så sker det rokad i hus nr 8. Egentligen har detta varit ett behov det senaste året, eftersom saker och ting inte blev som vi tänkt. L som från början, innan Z- tidens begynnelse, bodde i det lillarummet, henne hade jag tänkt flytta till det STORArummet när det då var dax för Z att få eget rum. Men från ALLRA första början skulle Z få det stora och L få vara kvar i sitt lilla. NÄr Z då föddes beslutade L att de skulle visst dela rum, hennes dåvarande lilla alltså. Så blev det, ett tag, till hon kom på att det var inte alls roligt att bo med Lillebror, för vaknar Lillebror så är det lätt att han väcker StoraSyster. L flyttade med dunder och brak ut, in i det storarummet som vid det tillfället användes som torkrum. Hon sov 2 veckor bland tvätten. Nu bor L i det stora & Z bodde kvar i det lilla. MEN, tillsaken hör nu den att så var det ju inte tänkt. Så Skruttarnas kläder låg i FEL garderober. Ls hosZ och virseversa. Och så har det varit i ett år. Nu ska även L få upp sin svarta bokhylla för att ha förvaring till sina leksaker. De väggfasta garderoberna som som innehöll sänkläder och dyl måste då tömmas för att ge plats för hennes kläder eftersom den lösa garderoben skulle ner i källaren. Hänger ni med? När allt är tömt, Z kläder ligger på golvet i hans rum, L på golvet i hennes och handukar och dyl på vår säng, upptäcker vi: Ls garderob går inte ner genom trappen. Var gör vi av den? Vi möblerar om i vårt sovrum och ställer den där, inte snyggt ,men i hallen kan den verkligen inte stå.....

I em ska vi in till grannen-till-höger och prata häck. Allas vår häck ser för bedrövlig ut. Så nu ska den upp. Frågan är bara vad som ska dit i stället. Nått massivt, nått syninskyddat, nått täckande. De har hundar och vi har småbarn och jag vägrar att hämta vare sig det ena eller andra som inte hör hemma på rätt sida....

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-01-18 15:30:35

hej! Låter som att det händer mycket i hus nr 8... Lycka till med flyttandet fram och tillbaka och lycka till med häcken... ;) Ha det gott! Kramis

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-01-19 00:21:27

Det var mycket flytt fram o tillbaks hoppas bara det blir som du tänkt dej här skulle o flyttas en bokhylla om jag finge som jag ville eller rättare sagt slängas men det kan man väl inte göra så den står kvar till nästa utbrott då slänger jag ut den själv Hälsningar farmor ps vill ni ha barnvakt till sjuklingen så hör av er-ds

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela