ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Dagen efter.....

Publicerad 2009-07-23 10:13:29 i Allmänt,

känner jag mig, NÄSTAN lite bakis fast ändå inte om ni förstår. Gjorde ett försök att dra ner på blodtrycksmed. i går eftersom läkaren sagt att det borde gå nu när jag fått ner både blodtryck & puls, men INTE med stort I. Satt med hjärtklappningen Allan i går em och det har inte riktigt lagt sig trotts att jag tog en tab. i går em, blir rastlös och trött på samma gång. Det västa är när det hållt på en stund för då får jag kramp i hela bröstkorgen, helt ofarligt säger läk., men VÄLDIGT obehagligt. Har även slutat med Amimoxen för urinvägsinfektionen, efter inte ens 4 av 10 dagar, pga att magen rasade, och då menar jag rasa ordentligt. Så i morses var det BARA tre tabletter till frukosten, hjärt., järn & multivitamin. Känner mig som en pillerknaprare.....

Veckan har varit lugn, tisdagen tillbringade jag och Z hemma medan L&N var på äventyr på ett upptäckarmuseum. Vi var ute i blåsten i nästan två timmar på fm och lekte i sandlådan, grejade i lekstugan och Z trampade trehjuling. Efter en bastant lunch vilade vi i en timma. Så mysigt att ligga och snusa bredvid en sovande tvååring,  det går inte att beskriva, det måste upplevas. På em lekte vi inne med ladugårdsdjuren och garaget innan de andra kom hem. Inga större krav ställdes på mig då han är nöjd bara jag sitter med. Han leker och grejar mest själv, det räcker att jag ligger på mattan med en ko i handen och ibland bara ger lite feedback på det han gör, typ: -Vilken fin hage du gjort till fåren.... Våran lille tvååring är snart inte så liten längre känns som om moppe och körkort väntar bakom nästa krök, han har nämligen börjat kissa på pottan, STORE killen, så nöjd med sig själv, och så stolt mamma......

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-07-23 10:31:14

Uscha, hjärtklappning är himla otäckt. Hoppas du känner dig bättre snart!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela