ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Kamera på vift....

Publicerad 2009-07-18 18:29:54 i Allmänt,

Nä, så illa är det inte, den ligger i bilen som är i staden med man & Knoddar, där av inga bilder på dagen, för att lämna återvinning och bunkra inför lördagsmyset.

Dagen har varit semesterlugn. Fm tillbringades i en forntidsby på behagligt avstånd, det var ForntidsVecka på tapeten så stället kryllade av stenåldersmän/kvinor och det fanns massor att göra. Vi gjorde små lersaker att hänga i halsband, L gjorde en mus av kottar och kolklister, halsband av tänder, fråga inte vems tänder, gjordes med, vi tittade på grisar och kalvar, smakade på olika sorters stenåldersgodis som torkade blåbär & ananas. I ett av husen bakades det bröd som vi smakade på, tack och lov för Längtan!! Men den stora favvo sysslan var nog att försöka fylla en sjö med sten & gräs. Varmt och klibbigt var det, när jag tog av Knoddarna regnbyxorna jag tvingat på dem var de blöta som om de kissat ner sig båda två. Z hade nog ios trampat i lite långt i en av sjöarna, eller så har han fasansfull fotsvett. När vi kom hem hade Z somnat gott i bilen och jag trodde, ibland går det, att N skulle kunna bära in han för att låta han sova vidare. Han vaknade till så jag kröp ner i storasängen med han för att se om han somnade om, men ICKE!!! Pigg som en mört var ungen, därimot inte Mamman, SnälleN lät mig sova gott en stund genom att ta med Knoddarna ut och Staketa i trädgården. Tack!!!

Jag är inte van att vara upp så sent längre. Ns syster A var här i går kväll, jättemysigt var det. Vi grillade lax, karré och korv, jag gjorde egen potatissallad, tyckte själv att den blev helt OK, fast den var MYCKET bättre när den stått ett dygn när vi åt den i dag. Coscossallad och Rödlökssallad. Till efterrätt blev det inga Obbomar som Z önskat utan vattenmelon och choklad. Till allt detta hade det varit gott med lite vin, men som det naturligt faller sig fick mamman avstå, då även alla andra också. Det är så sällan vi träffar A på egenhand så pratet bara bubblade ur oss allihop. A med Mannen i sitt liv har hyrt en stuga vid havet nästa vecka, hoppad ni får bra väder och kan njuta ordentligt!!!!

Under em har här även spelats spel till tusen!!! A hade med presenter till Knoddarna och L fick ett My Little Pony spel som föll i fruktansvärd god jord. Det spelas som om vi aldrig spelat förr.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela