ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Mätta vänner.....

Publicerad 2009-07-28 17:28:59 i Allmänt,

Diskmaskinen susar lugnt och barnen matar kaninen. Ute blåser det kallt och rönnbären är nästan mogna, det känns som höst i luften. Dagens bråk är glömt & förlåtet. Jag har en vision om att jag som förälder ska kunna tajta ihop mina barn, lite vi mot världen känsla. Den finns där redan nu det märks tydligt när en av dem får en tillsägelse, då kommer genast den andre till räddning. Tänk att kunna behålla den känslan även som tonåringar och sedan som vuxna, att alltid veta att syster eller bror finns där oavsett vad som händer i världen. Att ha någon att kunna lita på i alla lägen. Jag vill ju även att de ska lita på mig & N. Att den ena, säg Z, ringer en sen lördagnatt och säger: -"Mamma, du måste komma och hämta oss (L,Z& vänner) ..... är skitfull och vi kan inte ringa till föräldrarna!"    -"Jag kommer på stört!" Visst måste vi visa att vi inte tolererar vilket beteende som helst, men jag vill ändå att det är MIG dom kommer att ringa eller komma till när det är något. I visionen ingår även att mina barn kommer att bli ärliga och stå för vad de gör och säger. Att de vet att man får TYCKA vad de vill, kanske inte alltid SÄGA vad de vill, men ändå om de gjort det stå för vad de sagt eller gjort. Att lära sig skillja på sak och person. Bara för att man inte alltid i alla lägen tycker samma som någon behöver inte det betyda att jag tycker illa om dig som person. Jag har en kompis, nej, jag till och med vill kalla henne vän, här kallar vi henne LillaJ. Vi tycker SÄLLAN samma sak, i politik, religion, livsfrågor, med mera med mera.... Men jag tycker så otroligt mycket om henne ändå, och jag vet att det är ömsesidigt. Jag vet även att när det verkligen gäller finns hon där, hon skulle en sen kväll lämna man & barn en stund för att komma till undsättning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela