ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Usch!!!!!

Publicerad 2009-07-28 15:57:42 i Allmänt,

Vilken dag!!!! Inget har gått min väg.... N fick kasta sig i väg på jobb i morses, vi hade iof inget inbokat i dag mer än att en städning vore på sin plats. Börjar väll städa själv då tänkte jag, men inte. Två Knoddar som inte alls var på min sida, det gick inte att lämna dem två sekunder utan att de rök i hop. Z har nu två rivmärken på ryggen och två blåmärken efter ett flygande soffbord, allt är hans kära systers förtjänst. Tillslut blev jag så arg så jag slängde ut dem i sandlådan, tror ni inte att då börjar det två små grynen KASTA sand PÅ VARANDRA. In och sitta på backarna i hallen. Arg mamma talar om att som straff ska ALLA barnrummen städas, både deras sovrum & lekrum..... L skriker som om hon blir slagen, -"Dumma mamma, jag kommer aldrig mer att lyssna på dig!" -"Kom med nått nytt!" mummlade jag och vände ryggen till. Z lunkar in på sitt rum: -"Igge äda!" -"Ja, städa du!" Nu är N äntligen hemma och jag fått lite gjort, fast vi är inte riktigt samms än, får ta det efter maten, Knoddar med Pappa steker pannkakor.

Jag har fått i väg en best. till HM, två koftor, båda till MIG & ett turkost fleeceställ till L. Hittade en jätte snygg kofta på Gina i går men mannen i mitt liv såg MYCKET skeptisk ut, den var dessutom lite väl dyr, ungefär lika mycket som BÅDA koftorna tillsammans jag just beställt. Allra hellst skulle jag vilja ha en Odd Molly ponscho....

men dom är dyra dom.....

L fick lite av sitt stros tillgodosett igår. Var i staden där Lillebror, MobboJ, bor. N var med för att komma med goda tips&råd gällande ett altan bygge och efter det fikade och strosade vi lite. Efteråt, vi som bor på landet måste ju passa på så fort vi är i en stad med mataffär, så handlades det. I en STOR affär vi inte hittar i, så mycket vi "hittade på vägen" blev det + att vi missade mycke som vi inte hittade/orkade springa och leta efter. Ett stort plus med att handla i större affärer är att Ls laktosfriahylla har ett roligare sortement än vad vi är vana vid, så hon fick flera goda jogurtar och ny "chokladfestis".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela