ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Den ultimata....

Publicerad 2009-06-11 12:52:53 i Allmänt,

natten ser ut så här: L&Z sover utan hosta, otäcka drömmar eller annat tjafs i sina egna sängar från ca 200.00 till 07 ungefär, i natt såg det INTE ut så. L somnade vid kvällsmaten redan 18.30 med huvudet i min hand. Tacksam över att jag stod på mig att hon skulle passa på att kissa när hon ändå var och tvättade händerna innan maten, så det var bara för N att bära in henne, hon sov till 04 då hon vaknade av att hon rammlat ur sängen. Då kom hon in till oss, somnade som en stock och sov tills hon väcktes 07, helt OK. LilleZ därimot, lades i säng efter saga och tandorstning kl 19, joddlade till 20.30, vaknade DÄREFTER 4 gånger INNAN kl 22, då lessnade jag och bar in han till oss, efter det blandade han friskt mellan att vara vaken, drömma och leka propeller...


Så här skulle det sett ut....

Lämnade två glada barn på fska kl 8. L skulle på musikteater in till stan med Trollsländorna kl 8.30 därav den tidiga timmen. Det var en liten utvilad, uppspelt dam, bästa kompisen S mötte oss i dörren, en bra start på dagen.

Efter det bar det av till StoraStadenS för mig, ren nöjestur, MÅSTE se folk i bland. Fika med LilleBror på RådhusKond. är inte heller dumt, Ost&SkinkFralla, nypressad juice och en Mocka med grädde på det är mums med STORT M. De gammla "strosar" tagen är långt i från vad de har varit, att ta mig från bilen till fiket är en bedrift. Shoppingen blir inte vad den har varit. Hittade dock den perfekta parkeringen så jag kunde gå in på Polarn, som hade 30% på nästan hela butiken i dag, på väg TILL fiket och DinSko på vägen TILLBAKA till bilen efter fikat. Tanken var att det var JAG som skulle fått skor, har ingen större lust att åka till Stockholm i FoppaTofflor, men så bidde det inte. Det blev sandlaer till båda Knoddarna, vilket de var i behov av. Jag har försökt buda på sandaler på Tradera sedan tidigt i våras utan resultat, men nu kan det ju faktiskt slå till och bli riktigt varmt snart, så sandaler stod högt på önskelistan, det kan nu strykas. Ville egentligen haft "tå-skyddar-sandaler" till L men det finns inte i storl över 27, och som vi alla vet lever LillaLuttan på stor fot..


På Polarn blev det jeans, likadana till båda upptäckte jag när jag kom hem, det var KAOS i jeanshyllan så jag är imponerad att jag ens orkade letareda på stolekar till båda, och Bäbbekläder....
 


Se hur de rödaprislapparna gländer i kamerablixten, det tycker vi om.... och ja, det finns likadana röda lappar på båda jeansen....
Vet inte vad som hände med färgerna, men den turkosblå randiga mössan har precis samma färg som den ljusblå bakgrundsfärgen på byxorna och filten, så ALLT matchar.....

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-06-11 14:05:28

Vilka fina kläder. Här spenderades en summa pengar på VC och mediciner. JAG har tappat rösten!! Ett virus på stämbanden, så nu blir det till att leva i tysthet och på mediciner. Så nu är jag förpassad till köket eller Lucka 2(behöver inte säga såå mkt där) detta passar mig utmärkt :D Ha det bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela