ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Midsommardans & Regn.....

Publicerad 2009-06-18 09:39:19 i Allmänt,

det hör liksom ju ihop.... Skickade i väg två dansanta Knoddar till fska iförda full regnmundering ink. mössa & vantar. Här ska dansas!!!

MVC-besöket i tisdags gick bra&sämre. Jag kan fortsätta med Betarna, tar så låg dos att det inte har någon påverkan på foster utv. Därimot lyssnade min kära barnmorska på hjärtljuden och blev grå i ansiktet. Inte ett rytmiskt du-dunk utan mer som en tung Rap-låt som spelas BAKLÄNGES hördes ur lilla aparaten.... Sedan skulle magen mätas, TRE gånger gik hon fram och tillbaka till sin dator och räknade och mätte igen, magen var på tok för liten. Jag fick order om att lämna ett urinprov medans hon ringde till Ante, kanske de har en tid till dig redan i em sa hon. Jag kissade och hon ringde. Ingen tid samma dag, dock en dagen efter, alltså i går. Så passande tänkte jag eftersom N skulle lämna bilen på service. Buss?? Skulle då först få gå till fska med Knoddar och sedan vidare till bussen. Blev anfådd bara jag tänkte på det. Det löser sig säkert.... Så som alltid gör det ju det. Satt på Labb och väntade efteråt för ytterligare prover, DÅ kommer min ÖmmaModer i trappan från VC. Visst, kunde hon både lämna Knoddar och skjutsa mig till Ante.... Så i går fm togs Moderns bil till närmaste Sjukhus. Det lyssnades och tittades. Hjärtljuden bättre, lite oregelbundet tick bara, inget att oroa sig för sa de. U-ljudet såg också bra ut, en 800gr klimp var det, lagom för veckan och lagom mycket fostervatten.

Sedvanlig fika och lunch, mycket gott allt i hop, med lite tillhörande stros. Tänk vad stros jag har att ta igen sedan när puls/blodtryck och ork är som det ska.


Z & jag äter jordgubbar i köket, så goda att det inte gör något med lite kli i halsen efteråt.

L har "lagat" vår soffa, med TEJP. Hon tyckte det var så förbarmeligt trisst på IKEA så nu har hon lagat den för att slippa leta soffa....

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-06-18 16:37:59

Hej! Hon tyckte väl at pappas humör var bättre utan nytt soffletande.. ;) Men man måste ju säga att hon var kreativ som lagade den med tejp... ler Skönt att det inte var något att oroa sig för med hjärtljuden.. Men jag kan tro att lite oro är det ändå eller?? Eller i alla fall funderingar... Skulle egentligen bara kika in å ösnka er en trevlig helg.. Så glad midsommar vill jag önska hela familjen Wendel! Kramis

Postat av: Mia

Publicerad 2009-06-19 12:40:23

Söt bild! Glad Midsommar på er! Hoppas ni får en mysig dag hela familjen Wendel!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela