ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

48 timmar..... Snart.....

Publicerad 2009-03-27 09:27:53 i Allmänt,

Magsjukan har härjat i huset. I tisdags när N varit och hämtat Knoddarna sa personalen att hon klagat lite över ont i magen. Men det är inget konstigt för eftersom hon är lite si och så, ibland allt eller inget, var det inget vi gjorde nått större väsen av. Men hon han knappt mer än hem och ur overallen. -"Mamma, jag måste kräkas!" In på toaletten i en rasande fart och där kom det. ALLT! Sedan var det lugnt till 22 då drog det i gång igen, och sedan ett par gånger till under natten... LillaLuttan! Sista gången under natten var 3.30, sedan sov hon till 9.30. En vända till vid 11, sedan inget mer, tack och lov. Både jag och L sov som utslagna i soffan medans Lillebror tog sin middagslur. Det behövde vi. Ingen av oss hade sovit något vidare under natten. L för att hon kräkts och jag för att varje gång hon hostade till, rörde sig, andades eller på något annat sätt gjorde nått mer än att bara ligga blickstill och snusa, trodde jag att hon skulle kräkas. När jag äntligen fick gå upp på mogonen värkte hela kroppen efter att ha legat på helspänn så länge. Vid 15.30 åt hon liten lunch och efter det piggnade hon nästan till till sitt vanliga jag. Senare på kvällen, när hon kom på att det faktiskt var onsdag och att jag sagt -"att på onsdag ska du och Lillebror vara hos BarnenW medans jag åker till doktorn", läs MVC. bröt hon ihop totalt, för att inte tala om när hon insåg att det inte skulle bli någon mer förskola PÅ HELA VECKAN..... Försklara det för en 4,5 åring. Att även om inte du är sjuk JUST NU, så har du kräks och att det fortfarande kan smitta....
Hela vårat hus luktar badhus.....

Nu ska jag gå och förbereda FredagsFikat. Jag sitter nämligen på jobbet och smyg datorar..... Jag har gjort det jag ska och belönade mig med lite löneförmån, även kallad Datatid!

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-03-27 19:11:01

Nej va tråkigt! Ush och fy säger vi! Hoppas ni andra klarar er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela