ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vilken dag....

Publicerad 2009-03-17 15:58:48 i Allmänt,

Lämnade Knoddarna på fska, och använde min flexdag för ett läkarbesök. Att behöva ta ledigt en hel dag för ett läkarbesök som tog 10 min..... Hmpf! Men allt såg bra ut. Ringde vännenM för att kolla om han fortfarande eljobbade kvar på sjukhuset, och det gjorde han. Blev bjuden på fika, tack, det var både gott och behövligt. Vi träffas inte så ofta längre men det är alltid lika trevligt när det blir av. Så, nu har han lovat att ta med snickersbältet och komma och presentera nya flickvännen. Allt jag behöver göra är att stå för maten.Tog bilen in till staden och uträttade lite ärenden, gardiner på Indiska och stövlar på Polarn. Gardinerna blev turkos och stövlarna svarta med cyklar på. Fick ett mess av T som påminnde och frågade om vi kommer på lörda`? Ja, visst! Måste bara fixa Knoddvakt först. Ringde Lillebror som skulle kolla läget med flickvännen, även hon opresenterade. Kanske kommer de båda två.... -"Vänta där du är, jag kommer ner till stan så lunchar vi....". Strosade en stund, satt i solen på torget och sörplade på mitt bubbelvatten med smak. Riktigt vår väder även om det blåste lite. Lillebror kom och vi hittade ett bra pasta ställe med ruskigt god mat. Tyckte inte maten såg mycket ut för världen när den kom in, men ack vad fel jag hade. Det var hur mycket som hällst. Ingen av oss orkade äta upp. Så var jag även bjuden på lunch! Iblande ska väll även jag har tur....

Dagens uppdrag: Att sätta N vid telefonen för att ringa runt och bjuda till kalas.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-03-17 19:17:31

Barnen får gärna komma hit om ni vill på lördag det är ju bara kul tycker ialla fall jag om inte morbror vågar lovamen hör av er snart i så fall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela