ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Trött,trött,trött....

Publicerad 2009-05-14 17:17:53 i Allmänt,

Stora gravidtröttheten har intagit min lilla kropp. Så fort jag sätter mig ner sover jag. Har inget tålamod alls, framför allt inte med barnen på jobbet, måste verkligen samla ihop mig och fokusera för att få nått gjort. I dag hade jag en liten plan för min em, den floppade totalt från början bara genom att jag inte alls hade med mitt lånekort, sedan när jag kom hem skelle jag bara äta lite innan jag nu gjorde vad jag skulle göra, men det blev det inte heller för jag somnade som en stock i soffan och sov till N ringde och väckte mig alldeless nyss....

Vår fd vårstädade dator har övegivit oss för ett bättre liv.... I stor sorg & saknad. Det var bara för N att ta bilen till närmaste databutik och köpa en ny, för det "måste" vi ju ha. Jag har svårt att erkänna det men så är det, vi MÅSTE ha en dator.... Så nu har vi ett nytt tangentbord som jag inte riktigt förlikat mig men, men dety kommer väll det med...

Dansen i söndags gick strålande, stoltaste Mamman i kommunen satt som klistrad med filmkameran... Bilder kommer!!

Z börjar göra ljud i från sig.... Uta! är det senste tillskottet på ordfronten, vilket betyder: Sluta!

I onsdags var båda Knoddarna med på MVC, det gör jag inte om. Det skötte sig egentligen hyffsat bra men jag kunnde varit mer förberedd. Tex tagit med välling & Kudde till Z. Men jag trodde inte han skulle "trötta" i hop så tidigt eftersom han dock sov till 7.30, men jag hade fel. Trött och inte alls på humör. Annars var allt nästan bra,  lite lågt HB, 94, lite högt blodtryck och mycket hög puls, en vilopuls på 130.... Har nu fått en läkartid och receptbelagt järntillskott.  Min Barnmorska tittade på mig och skakade på huvudet:- Du är tapper du.... Många andra med de symtomen hade kräft en sjukskrivning sa hon. Jag hade räknat med att iaf jobba sommaren ut.... Väl hemma tänkte jag att vi kunde vara ute på baksidan, tyckte det var lite tidigt för Z att sova och det brukar gå bättre ute, mutade dem till och med med Ls jogurtglass, en sked ner tryckt i ett ProAlpro paket och shuss in i frysen, men inte det heller, INGET var bra, efter en halvtimma stod varken jag eller L ut med han så, i med välling och shuss in i sängen, han sov got tills jag väckte han 2,5 timma senare....

Nu kommer L & Knoddar så nu är dt tillbaka till verkligheten igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela