ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Mmmmmm....

Publicerad 2009-11-26 10:23:23 i Allmänt,

Tvätt & disk surrar, Bäbis snusar i sin sitter. Huset är tyst så när som på stormen utanför, man och barn är på resp jobb & fska.  Egentligen borde jag också knoppa in en stund då det här eviga blåsandet hållt oss vakna, iaf mig & Z i natt. Men just nu vill jag bara njuta av lugnet med en god kopp kamomill te. Har blivit smått beroende av det sedan jag började dricka det för att lugna Bäbis mage.

På bordet i gillestugan står allehanda advents attiraljer. ÖmmaModer kommer i em och hjälper mig sätta upp. Höfterna & knä efter att förbereda och genomföra dop samt tre dagar med övriga familjen hemma är inte att leka med. Värktablettsdosen går på max.

Sedan var jag ju med SötaE på stan i tisdags, hon skulle köpa jacka men kom hem utan, gjorde väll inte saken bättre. Men trevligt hade vi. Onsdag morgon fick vi åka in till stan igen, eftersom det var nått jag glömt göra på tisdagen. Passade på att boka biljetter till Gbg och köpa mjölk. När man bor utanför stan är det ALLTID nått extra som behöver göras när man väl är det, som att köpa mjölk. På em åkte N in till stan för att ta vaccinsprutan, som som vanligt var slut, var vänlig återkom nästa vecka!!! Den här stackars sjukan kommer att hinna gå över innan han får sin spruta. Hade varit väldigt skönt om han fått den INNAN vi åker på lördag då jag räknar med att det kommer vara HUUUR mycket folk som hellst på tåget.

Igår kväll var Ns Päron på visit, det hade fyndats lite åt mig i  självaste Ullared. Vi åt "Tjena-mat" , Z språk, och gottade oss med tårtrester efter dopet. Efter att vi vinkad adjö till Farmor & "Olle" var det dax för sängen. Men bara för att de går och lägger sig i tid behöver det inte betyda att de somnar i tid. 21.15 blev jag skogstokig på allt spring, och hotade raskt med -"Att om det blir mer spring nu får var och en sova i sin egen säng, UTAN nattlampa.!" Det hjälpte! 5 min senare sov de båda två....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela