ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Två bajs & en mat....

Publicerad 2009-11-10 19:18:15 i Allmänt,

Z står bredvid och trycker, L sitter på toa och hojtar om att hon är klar och Bäbis klänger fast vid mig och äter.... Var finns Pappan när han behövs?????

Var inne på vc i em för att få vacc.spruta nr 2. Men inte!!!! Nya dir. sedan igår. Alla med normalt immunförsvar, även riskgrupper, behöver bara ha en spruta, så det var bara att åka hem. -Måste man ringa varje dag och kolla vad som gäller, undrade jag. Jag ringde igår och fick höra att jag skulle ha två sprutor. - Nä sa, vc sköterskan, är det nya dir. så går vi ut med det via massmedia. -Fast i helgen stod det ju i tidningarna att ALLA även barn under tre skulle få vacc. men det stämde ju inte. Då kan man ju inte lita på vad som står i tidningarna utan måste ringa hit och höra efter. -Nä, det ska du inte behöva göra. -Men hur ska jag få reda på vad som gäller då???? L har fått tid på BVC för sin spruta på Ns födelsedag....

Kommentarer

Postat av: karro

Publicerad 2009-11-10 20:44:27

Hej! L har fått tid tisdag nästa vecka. Igentligen vill jag ju att A ska få den för det är alltid hon som får all skit, men som sagt hon är för liten :( Förstår inte hur dom kan ge spruta till "sjuka" barn men inte till friska? Om ett "sjukt" barn klarar sprutan varför klarar inte ett friskt barn det? eller varför får dom inte ta den?

Blir galen! Inte för att jag är rädd för influensan utan för alla j-a direktiv som ständigt ändras!!

Hoppas iaf ni har det bra i hus nr(.

Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela