ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Ang elden.....

Publicerad 2009-10-12 11:06:17 i Allmänt,

Jag stoppade helt sonicka in vetekudden i micron, satte på max i 3 min och väntade. När det sa " pling" och jag öppnade luckan rök det som s****n. Tur att jag stod kvar. Har hänt att jag gått därifrån för att dricka ett glas vatten eller kanske tom kissa innan jag tar ut kudden....

Måndag igen.... Men inte vilken måndag som hellst. Familjen är hemma!!! N har magkatarr efter gårdagens äventyr. L & N var nämligen i Göteborg och tittade på Dinosarna. Vid 13 lämnade vi andra av dem vid tåget. Glada och förväntansfulla var bara förnamnet. Innan det hade vi varit på ICA och köpt fika, SötaStorasyster tyckte att Lillebror också skulle få fika så hon köpte en Cola och chokladbrago till han, och tidningar på Pressbyrån.

Jag och SmåKnoddarna styrde kosan mot ÖmmaModer som lovat att vi skulle få komma och klappa Grålle, Zs favvo tjur. Så blev det god lunch och lite bäbis underhållning. Vi turades om att underhålla Bäbis för att hon inte skulle sova, hon har nämligen börjat vända på dygnet. Nätterna till fre-& lördag var hon klarvaken mellan 00-05. Underhållningen måste varit bra för hon sov bara i bilen och ca 30 min i vagnen när vi var hos kalvarna.

Z tyckte det var väldigt konstigt att inte "buarna" var ute. Det har de ju varit hela sommaren. Att det blivit för kallt, framför allt för pyttekalvarna att vara ute gick inte alls att förstå.. Det var lite otäckt att gå in i ladugården med tjurar på båda sidor gången. Tur att Mormor ryckte ut och bar.... Efter mer lek och fika åkte vi hem.... Då blev det kvällmat framför TVn och jag försökte förbrilt väcka Bäbis som somnat i bilen. 18.30 stoppade vi henne i badet, så mjuk och go fick hon krypa ner i pyjamasen och sedan ner i sängen. Och tro det, hon har sovit i natt!!! Vi jobbar på underhållningen i dag med, i mon tror jag hon är vaken av sig själv för då borde hon väll ställt om sig tycker jag....

Efter Bäbis var det Lillebrors tur att sova, borsta tänder och pyjamas. 19.15 sov de gott båda två!!!! Då satte jag mig i soffan och kände mig lite sysslolös.... Det varade bara en timma, då Z vaknade och kissat i sängen, upp och tvätta Z, byta sängkläder och pyjamas. Vid 21 kom L&N hem efter en mycket lyckad dag. Både åkt tåg och spårvagn OCH buss. De hade ätit pizza, glass och popcorn, och så mackorna med köttbullar och kakorna de haft med sig då. Två stora dinohuvuden hade de köpt med, ett till L och ett till Z. Glad & nöjd somnade L i stora sängen medans jag bara borstade tänderna.


Fika på tåget på väg till Göteborg...


Suddiga bilder på dinosar.... På långt håll och utan bixt....






I lördags em var det bara jag, Z och Bäbis med. L var hos en kompis efter dansen och N var på kooperativet och jobbade, igen!!!! Fast då var vi ute. Bäbis sov nerpackad i babysittern då vagnen var i bilen som N hade och jag och Z lekte. Mycket kaffe och sandtårta fick jag. långa stunder satt jag bara och njöt medans Z lekte med allt regnvatten som fanns i hinkar och burkar, och i skottkärran som var full med vatten, perfekt att köra med små båtar i.

När vi kommit in och tvättat av oss hittade Z tvålkritorna vi hade i skåpet på toaletten. Å, så sugen han blev på att bada. -"Inte nu." tyckte Mamman. "De får du använda när du badar efter att du blivit klippt nästa gång." Döm om min förvåning när han glatt tyckte att det gör vi nu. Det har varit ett helt företag att klippa han de sista gångerna, inte roligt alls. Egentligen hade jag velat vänta till N kom hem, han är nog mycket bättre på att få det snyggt, men eftersom Z ville var det lika bra att få det gjort. Vi hämtade trimmern, lade ut en handduk på golver, satte en pall framför spegeln och en handduk om axlarna och satte igång. Det gick både bra och mindre bra. Det bra var att Z satt still och INTE var lessen, det mindre bra var att det inte blev jättebra klippt, jag missade både här och där. Rättade till lite i badkaret och sedan ytterligare lite till på söndag morgon, nu ser han bara lite haffsig ut....

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-10-12 21:32:27

Vi var åxå på dinosarna! så coolt, Lova undrade när Lillefot skulle komma... vi är ganska friska nu, jag har fortf värsta snoret men denna vecka så har vi börjat jobba iaf. tänker på er massor och hopaps vi kanske kan ses i helgen? vilken dag och tid får du bestämma!? PUSS Å KRAM!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela