ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

2800...

Publicerad 2009-09-29 20:44:19 i Allmänt,

och 51,5 lång och i morgon fyller hon 4 veckor vår lilla Bäbis. Bvc besök i dag, ner bajsad och gò....

Fast först började dagen med morgonprom i ottan. kl 08 började vi ta på kläderna för att gå, KALLT var det, det rök ur munnen och frosten knastrade under fötterna. Strålande sol gjorde dock promenaden till fska HELT fantastisk. Två så förskole sugna barn har jag inte sett på länge. Z hoppade hela vägen, -Mamma, hare! L var först lite sur över att hon inte fick ta cykeln som jag först lovat att hon skulle få, men den förmånen drogs in i går när hon bara drog i väg med Z springande efter när vi var ute. Tanken var att vi först skulle gått med återviningen och sedan vidare till fska för att leka med barnen när de var ute på fm, men på vägen hittade vi en vattenpöl som vi bara var tvugna att hoppa lite i, iaf L&Z. Vilket slutade med att Z var dyngsur ända in i kallingarna, så det var bara att gå hem....

Efter vår morgonprom i dag sov Bäbis ute i vagnen medans jag duschade och startade en tvätt, efter lite mat var det dax för avfärd in till stan.... Åter hemma satte vi oss på altanen och njöt av solen. Bäbis sov och jag åt lunch. Mer BäbisMat, sedan däckade vi en stund i soffan. Så varmt och gott med en svettig Bäbis på magen.... Hon sov inget vidare, vaknar till och blir som en liten pinne när magknipet gör sig till känna. Det började igår em vid 14, rapar och fiser som en hel karl, stackars liten....

ont ont ont i magen.... Men se så bra Zs gammla elefantoverall passar.....

Resten av familjen hemma vid 16.30. Två glada och trötta Knoddar efter en dag på fska. Då hade jag och Bäbis börjat med maten, köttfärslåda med morötter och basilika, potatis och brunsås, de åt som hästar alla tre. Tur att ingen talade om för dem att köttfärsen bestod av 40% qourn. Medans jag fixade färdigt maten fick jag disk-hjälp av Z....

Han gjorde även en smaskig tårta till mig...

bestående av disksvampen och morotssktuttarna... Tack!!!

Kommentarer

Postat av: Lena Larsson

Publicerad 2009-09-29 21:34:57

Hej på er vilket fint kort zigge om du vill kan du få komma hem till Lena och diska för du ser ut att vara en hejare på det grabben.

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-09-29 22:14:50

åh vilken god tårta, precis sådana jag får hemma av min L, fast några stenar på en smarrig bädd av kompostjord. =)

Postat av: karro

Publicerad 2009-09-30 09:19:50

Så snällt med en tårta. Vågar inte tänka på vad den smakar bara :D

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-09-30 19:29:15

Tänk vad farfar skulle bli glad om han finge en så fin tårta ,Goa ungar kram på er alla.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela