ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Mätt, mätt, mätt.....

Publicerad 2009-09-13 18:52:27 i Allmänt,

Har just vinkat av BonusMorfarU & K som varit här i em. K hade vänligheten att ta med en hel gryta grönsakssoppa gjord på egna grönsaker, mums för Måns!!! Bra med gäster som tar med egen mat....

Dagen har annars varit lugn, gräsklipparen havererat IGEN. Allt vi försöker spara in pengar på kostar oss en förmögenhet. Så, nu är bara halva gräsmattan klippt. IGEN!!!!

En sovmorgon fick vi allt. Två trötta Knoddar sovigen efter en lång gårdag, så ingen var uppe före kl 08. BäbisA bara ätit tre gånger under natten/morgonen så jag var riktigt utvilad. Dagen började med att båda Knoddarna målade sig med ansiktsfärg, över HELA kroppen. Gruff gruff sa Mamman & Pappan då det visade sig att färgen INTE gick bort. Varken av barn eller annat matrial. Så vårt badrum har nu minnen för evigt av dagens lek. Men roligt hade Knoddarna medans de höll på.

Ut kom vi också, en liten promenad på fm. Knoddar med dockvagnar och jag med BäbisA som sov gott i vagnen. Väl hemma var det dax för Zs lur, trodde jag skulle kunnat lämnat barnvagnen på altanen men det drog i hop sig med riktgt mörka moln och såg ut som om det skulle börja ösregna när som. Så hon fick snällt sova inne.

Vet ni HUR många gånger jag argt VRÅLAT: -"Lek inte i dörrarna!!!!!" Cirkus en trilljon gånger. I dag behövdes det inte. Det hände ändå. Utan lek. L klämde fingrarna i ytterdörren..... N sappade sig från källaren till hallen. Som Skruttan skrek. Jag såg framför mig en gäggig blodig hand med löst hängande fingrar. Fort fort fort in i badrummet och spola med kallt vatten. Inget blod. -"Det finns hopp!" Kallt kallt vatten. Klämma & känna. -"Kan du röra på fingrarna?" Ja, det kunde hon. Pust! Bara finger topparna klämda vid listen. Ingen större skada. Men så ont. Två blå fingertoppar på vänster hand....

När allt lugnat ner sig och Z somnat i sin säng, gick jag också och lade mig, SÅÅÅÅ skönt att sova i en timma. L&N satt vid dator och spelade Bolibompa och åt SoyaGlass m jordgubbssmak.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-14 22:10:20

Vilka äventyr storasyster råkar utför hoppas det inte blir några tappade naglar osånt ont. Vilken fin bild det var i tidningen idag tre allvarliga barn tagna av stundens allvar.Jättesöta ! Skall spara till faster kommer hem o får se dem.Ha en bra dag Kom gärna o hälsa på men ring först

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela