ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Åt rätt håll.....

Publicerad 2010-04-13 14:16:40 i Allmänt,

Efter en tung vinter/vår börjar det så sakterliga ljusna. Jeansjackan och Conversen ut tagna ur garderoben, även om det i fm var ruskigt kallt, men jag VÄGRAR kategoriskt att ta på vinterjackan.

Lämnade Knoddarna redan 8.10 i dag eftersom L skulle på ytterliggare ett besök till skolan. HELT onödigt tyckte hon själv: De hade ju redan varit där!

Åkte sedan hem för att, när Bäbis sov trodde jag, kunna ränsa under häcken. Ränsade men med vaken Bäbis glatt sittandes i vagnen. Kors i taket!!! 9.20 var vi klara och gick in. Fixade gröt till Bäbis, som som vanligt vägrades ätas, satte mig vid datorn medans hon ammades och funderade på vad vi skulle göra av dagen. Då ringer telefonen: Var är ni någonsans? Va??? Min hjärna gick på högvarv. Det var SötaE som undrade om vi inte var på väg in till Öppna Förskolan. Jajamen, sa jag, visst är vi på väg. Borsta tänder, fiffa till, väcka Bäbis och klä på. Så! Var vi på väg.  Sååå! trevligt det blev till slut då!!! Gott sällskap och trevlig fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela