ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Bäbis sover.....

Publicerad 2010-01-27 11:36:27 i Allmänt,

Dagen i dag var tänkt att tillbringa i en stad ca 3 mil härifrån. Men pga av SMHIs stora stormvarning valde vi att stanna hemma...... Nu har vi tråkigt!!!! Vad ska vi hitta på???? Var inställd på en dag med trevligt sällskap och god fika.... Nu sitter jag här och vet inte vad vi ska hitta på. Bäbis sover och har gjort sedan vi kom hem från fska. Jag har fixat naglarna, fyllt kalendern med alla viktiga datum från fska, plockat ur diskmasinen och tittat i kapp på program jag missat senaste veckan....  Och någon direkt stormvarning ute kan jag inte påstå att det är.....

Snosar på tulpanerna, luktar inte så mycket en lite vår iaf, jag köpte när jag var och handlade i går.... Har lagt fram handduk, extra kläder och annat som behövs för att bada och vädra Bäbis. Brukar göra det före lunch men eftersom hon sover att maratonpass blir det efter lunch i dag.

Till lunch blir det morotsbiffar med grönsaksblandning, sockerärtor, soltorkade tomater, liiiite rödlök och spenat, gottgott!!! Har tröttnat på allt kött vi äter så jag passar på att utesluta det helt när inte Köttätaren, läs N, är hemma. Fast det är nog inte köttet i sig jag lessnat på. Har börjat tycka att fläskkött kan smaka lite unket, inte som om det är dåligt, utan att det verkligen inte smakar så gott, om det inte är bra uppkryddat. Har tilloch med förberett vego-middag till mig och andra som vill ha i kväll. Det ska erbjudas BÅDE kebabkött och ett vego-alt till det serveras pitabröd, sallad och andra grönsaker.

Det märks att det blåser bra ute, alla kanaler på TVn, utom 1&2, har lagt ner. Blir för N att klättra upp på taket när han kommer hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela