ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

En hejare!!!

Publicerad 2010-01-05 12:48:45 i Allmänt,

Jag har blivit lite av en Hejare på Facebook, det är fortfarande mycket jag inte förstår, som hur man lägger upp en liten film, har en jättesöt prat-film på Bäbis.

Igår blev jag "den-arga-mamman"..... L&Z var i säng i hyffsad tid, men eftersom det varit jul och vi varit lediga har det blivitsenare och senare i säng allt eftersom. Igår var det TVUGNA att somna inte allt för sent åtminstonde. Efter 40 min hade det fortfarande inte slutat leka cirkus i sängen, då blev jag arg!!!! Jag lade L på ena flanken och Z på den andra och hotade med att hör jag ETT LJUD till får de gå och lägga sig i sina egna sängar. L började gråta och Zs underläpp darrade. -Nu måste ni vara tysta, vi ska upp tidigt i mon, försök och sov, god natt och älskar er! -Natt, äskar dig, sov dått! Det tog 10 min så sov båda två....

Sov gott gjorde tyvärr inte jag i natt, inte någon av Knoddarnas fel, utan: Mannen!!! Han snarkar som en tröska, en STOR tröska.... Så på fm idag har jag och Bäbis sovit i kapp. Vi lade oss i sängen när vi kom hem efter att vi lämnat StorKnoddarna och sov i två timmar. När vi vaknade var det strålande sol utanför vårt fönster....


Fast på bilderna ser det väldigt molnigt ut..... Konstigt....

Till kvällsmat blir det Dinkel-plättar, Z beställt sedan länge, med blåbärsmos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela