ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

"SjukDag"......

Publicerad 2010-01-18 12:39:25 i Allmänt,

Dino-Filmen går för andra gången i dag, Bäbis sover i sin sitter och L bygger ett kudd-hus att sitta och titta på film i. PiggeZ har fått äran att vara hos Farmor&"Olle" i dag. Är man Piggelin när StoraSyster är snuvig blir det trist i längden. Fast i dag är hon rätt pigg, ingen feber sedan i går fm så i mon blir det nog fska. Dagen till ära har hon klätt på sig själv, mitt enda krav var: Något på fötterna!!!

Filmen är ny för dagen, hittade en billig när jag var och handlade i går. En animerad om en liten Dino som drömmer om att bli berömd, jätte söt. Lite otäck på barn-nivå.

Helgen har inneburit Bröllop & Städ. Bröllopet har L sett framemot sedan vi fick inbjudan, och ännu mer sedan hon hittade sin klänning.....

Bäbis & FasterA i kyrkan....


Pannan & Z i kyrkan.... -Ska det inte börja snart???


Till "JockenJoll" tågades det i rask takt in....


Mamma&Bäbis, fortfarande i kyrkan....


På festen bjöds det på "ampanj" med "obom", champain med jordgubbar....
Västen: Ett verk av Farmor!




Bäbis i "Klänningen från Kleva"!

-Ta kort på mig då.....


söta placeringskort.....


GladaGrabbar.....

Bilder på brudparet kommer när jag fått OK på att pub. Just nu kan jag bara säga att de var jättefina. Tyvärr missade vi att fota de söta tärnorna. (KomiHåg!!!! Ta med USB-minnet när jag hämtar Z i em för att kopiera "Bubbens" biler från bröllopet.)

Snön ligger vit och klar ute, men inte heller idag tror jag att vi kommer ut.....
Dagens fråga: Ska vi ta de tänkta Morotsbiffarna el. Ugnspankakan som blev över från i går till lunch???
Ugnspankaka på hälften/hälften vete-& dinkel mjöl och havremjölk, ett riktigt tips, SUPERGOTT.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-19 16:04:13

Bilder på oss är helt ok att publicera. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela