ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Tisdag.... Eller????

Publicerad 2010-01-26 10:28:18 i Allmänt,

Efter jul och alla helger har jag helt tappat kollen. Måste se över kalendern flera gånger varje dag, för vad var det egentligen jag skulle göra idag??? Har jag inte skrivit upp det: Finns det inte!!!

Gårdagen tillbringades iaf i stan. Mötte upp SötasteE med sina flickor på Idas, för E skule fiffas i håret och jag agera "barnvakt". Sedan var det lunch på Blå, bakad potatis och stros på stan. E ville gå till Hemtex för det var rea och hon hade fått presentkort av självaste Tomten.Var inet direkt jag skulle ha, men hittade krokar på sugpropp. Våra i köket är så gammla att plasten torkat och de ramlar ner när någon går förbi. Så de köpte jag, 2 st 2o kr!! SötaEs ambivalens gjorde dock att vi blev kvar i butiken en stund till, och vet ni vad jag hittar när jag strosar runt och väntar?? Gardiner, pläd och 4 st gröna ljusstakar som det strår mitt namn på.... Allt till priset: rea på rean. Så jag gav 300 kr för gardiner, en tjock stickad pläd och 4 st gröna 70-tals ljusstakar. Halva reapriset!!! Ordinarie pris på pläden var 500 kr!!!! SötaE köpte en massa fina kuddar i flera gråa nyanser till sin nya soffa, jätte snyggt!!! Fyndade även sötaste klänningen till Bäbis, en GRÖN, STICKAD 70-tals historia.....


Ingen bra bild på gardinerna i förpackningen....


Det passar perfekt med redan befintliga kuddar och ljusstakar...... Kommer till våren......


Efter stroset och shoppandet gick vi hem till E och drack te och tittade på en hel HÖG med snygga Me&I kläder. Har ett party någongång i mars, kom kom mina vänner!!!! Såååå fina!!! Vi klädde på Bäbis, E och Es älsta dotter och fotade, inget jag får visa förrän i mon eftersom kol. inte är släppt än, men i mon så..... Jag säger bara: KURBITS!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela