ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

... mer kalas!!!

Publicerad 2011-04-04 14:07:37 i Allmänt,

Efter sitt eget kalas var det bara ett par timmar till nästa. Mellan tog med sig Stor ut och rasade av värsta sockerkicken... Sedan skulle det bära av. Det var där, i hallen, Mellan kom på det: -Ska jag vara där ensam?
-Ja, det är ju du som är bjuden! med darr på läppen och tårfyllda ögon: -Ska inte Stor vara med? Nej det skulle hon ju inte, och inte jag heller...
-Då vill inte jag gå!
-Men lilleMellan! Det klart du ska gå...
-Inte ensam!!!
Så jag ringde kopisenE,s mamma och: Jo, visst får ni följa med. Det har blivit några frånfall så det gåt jättebra!
-Tack!

Så här kommer lite mer bilder. Ingen kvallite då de är tagna med moben.


Paketöppnar dags...







Castors Kaka!










Mellan blev kär...


...efter Fiskedammen...






Gustav!!!


Grabbgäng!


...ute tittade vi på...




... en Pelle till...





Hade med mig trötta och nöjda barn hem!!!

Efter att jag lämnat av Kottarna styrde jag kosan mot stan. Betala och hämta lite an Mallan födelsedagspresenter och en mycket efterlängtad träff med SötaseEmma. Har saknat henne så!!! När vi båda var MammLediga, vilket konstigt ord? Träffades vi nästan varje dag. Nu läser hon på en ort en bra bit bort och jag jobbar så tiden att träffas har minskat rejält.

Dagen i dag har varit usel, med STORT U. Pga mat-slarv har jag fått, eller egentligen skaffat mig, en brutal magkatarr... Åkte till jobbet med hoppet om att det skulle släppa efter lite mat och MagoSan (tror jag det heter).Men det gjorde det inte! Klarade jympan, tack vare, att jag satt på knä ihop krupen och hjälpte barnen göra kullerbyttor. Sedan slog det stopp! SötasteKollegorna ringde vikare och jag åkte hem. Nu har jag legat i fosterställning i soffan i över två timmar och lyckats få i mig lite kycklingfilè. Något bättre men fortfarande väldigt öm i magen. Detta misstag gör vi inte om nästa vecka! 
Ska till Vc med Bäbis för återkoll på hennes öra så jag tänker fylla i en lapp för mig med. Måste få nått som fungerar ännu bättre än hälsokost just nu, för så här kan jag inte ha det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela