ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vårens baksida...

Publicerad 2011-04-09 10:45:59 i Allmänt,

Och i torsdags slog den till med full kraft. Allergi! Började lite lätt i torsdagsmorse när jag bara bet i en nektarin. Kliade i hela halsen och lätt svullnad. På torsdag em tar jag, mitt dumma nöt, mig en egen nektarin och äter upp, HELA!! Efter en kvart ser jag förgråten och lätt misshandlad ut. Tar en Tavegyl och allt släpper efter 30. Då slår stora tröttheten in. Ingen allergi men kroppen känns som bly och huvudet känns som om jag stoppat det i ett akvarium. Jag hör att folk pratar med mig, långt långt borta. När jag vrider på huvudet hänger inte ögonen med. Funderar på hur jag överhuvud taget klarat av att plugga under min studietid under vårarna. Men uppenbarligen har det gått.... Hela gårdagen, fredag, var jag helt borta. Förlåt KärasteKollegor & FskaBarn! I bilen på väg hem kännde jag mig som en äkta trafikfara, tittade liite förläng på Tussilagosarna i dikeskanten och höll flera gånger på att köra ner till med.



 Måste bli ett slut på detta!!! Ringde till Mannen som jobbade sent: -Köp med Kestine hem! Har för mig att jag inte brukar bli lika rubbad av dem...


Klarade med nöd&näppe av em/kväll. Hämtade Kottar, innan det hade jag totaldäckat en timma och som tur var ställde jag väckning på mob.en annars hade jag FÖRSOVIT mig till deras HÄMTNINGSTID! Som om jag typ jobbat natt eller så... Lagade mat, äta och fixa mys. Det är kvällar som dessa jag verkligen uppskattar att jag har lugna och sammarbetsvilliga Kottar, iaf när vi är ensamma! Det var riktigt mysigt trotts mitt Tavegyl-däck...
Vid 20 blev Bäbis Hysteri-trött och det var dags för pj och tandborste. Hon har senaste veckan varit super svår sövd, det har tagit över en timma för henne att somna, trotts att hon är jättetrött. Får fundera på om vi ska dra ner på middags-lurstiden kanske... Så även igår, somnade strax innan 21!

Nu väntar städning av huset. I mon stundar: Kalas!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela