ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Nähä!!!

Publicerad 2011-08-12 08:46:01 i Allmänt,

Hittar inte min skrivarlusta men beslutar mig för att skriva ändå, måste iaf bli minst ett par inlägg i veckan till lusten kommer tillbax.

Gårdagen var en lugn och lite trist dag. Kallt och blåsigt, mycket moln men lite värmande sol där i mellan. Bäbis badade i iskallt vatten i en pool som stått orörd i ett par dagar. Den tömdes och rengjordes och ställdes in i lekstugan. Hoppas den kommer ut mer i sommar. Vi plockade upp och ränsade i morotslandet, inte så stora men många och goda, sedan kokades det morotssoppa till lunch. Inte en enda bild togs! Efter lunch blev det film, en Jönsonligan! Bäbis och jag somnade en stund och Guzten passade på att rymma. Efter mycket letande inomhus insåg vi att han måste vara ute. Han kom glatt skuttandes när jag ropade på han. Sedan har någon av de småliven lagt en vidrig bajsa med mask i på golvet i badrummet så det var bara att åka till Apoteket och köpa avmaskningsmedel. Senare på kvällen bar det av på Me&IParty hos SötasteMarie, plockade upp flickorna Karro & Emma på vägen (Emma kommer att fram till feb-12 heta "Emma Med Magen!" Den växer så det knakar. Så fin!!!) Hade ju som vanligt inte tänkt köpa nått, kollade på nätet och tyckte inte det såg så roligt ut, men det var bra mycket bättre live. Så det blev lite julklappar till Stor & Mellan och ett par "jobbarmysbrallor" till mig.

Nu: Frukost!
Sedan: Förbereda oss för en em på kooperativet!

Väderuppdat.: Strålande sol!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela