ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Blåst på åskvädret...

Publicerad 2011-06-07 19:49:50 i Allmänt,

Fast egentligen skulle det enligt väderprog. inte blivit nån åska här, men när det ändå blev så blev det ett litet futtigt ett.... Mellan som förut varit riktigt åskrädd satt med mig i altandörren och lyssnade. En blixt och knall samtidigt var det sen lite muller. Jaxon tog det hela bra medans Guzten nog tyckte det var riktigt jobbogt ett tag, han satt mest under köksbordet och tryckte...

På grund av vädret tidigare i em ringde jag och avbokade Bäbis tandläk.tid. Orkade bara inte!!! Kännde mig nästan bakfullsillamående!!! Låg på altanen och läste en stund men till slut var det bara att ge upp, lade mig i sängen och stenslocknade och sov i över en timma.

Sen var det bara att rycka upp sig och ta sig iväg och hämta Kottarna. Stor hade vernissage på fritids, det bjöds på saltapinnar och läsk i små söta glas. Tavlorna gick att boka för köp och kostade 30 kr. Självklart köpte vi Stors. Hon hade gjort en oljemålning med en svart katt på. Jaxon i jaktpossition!

Nu har det hänt: Första blomkrukan gick i golvet!!! Stackars Guzten blev skräckslagen och gömde sig under soffan, och som om inte det vore nog startade jag dammsugaren. Det är mycket han är rädd för vår lille Guzten: Åska, fallande blomkrukor, dammsugare, höga höjder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela