ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Oopsie!

Publicerad 2011-06-21 14:34:57 i Allmänt,




Oopsie-bröd
Tid: 35 minuter
Antal: ca 6 st Oopsies

Ingredienser
3 ägg
100 gram philadelphiaost
Lite salt.
Ev. lite bakpulver.

Gör så här
Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt med lite salt.
Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur.
Vispa gulorna i en annan bunke tillsammans med philadelphiaosten och (Ev. lite bakpulver).
Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget. Rör inte alltså, utan blanda försiktigt. Detta för att man vill bibehålla luften i smeten.
Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper och grädda i ugnen på 150 grader i 25 minuter!

Variationsmöjligheter
Detta grundrecept går även att använda till bl.a. smörgåstårta och rulltårta.

Äntligen hittade jag nått som SER gått ut. Kan vara värt att testa, känner att jag äter på tok för mycket bröd och ofta efter ett par fiberlösa mackor känner jag mig bara uppblåst och pösig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela