ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

MobilBlogg...

Publicerad 2011-03-21 12:33:23 i Allmänt,

Har försökt mig på detta med att blogga från mobilen men dt vill sig inte riktigt. Skriva rubrik går bra, men sen är det stopp. Försöker lösa problemet och återkommer om detta.

Helgen varit god. Lördagen tillbringades hos BonusMorfar med tillhörande K. Det bjöds på korv, hamburgare, skriskoåkning och strålande sol, som ni redan sett. Mysigtmysigt! Söndagen bjöd också på strålande sol men inte så mycket utevistelse, städ stod på schemat! Trötta och sega var vi med, eller rättare sagt vi vuxna iaf. Bäbis har fått den fula ovanan att vakna före 05 och sedan total vägra somna om... På em tog jag Kottarna och gick över till Systrarna på andra sidan grönområdet. Där bjöds det på TårtFika, glass, lek och lite svaller, också väldigt mysigt. Stor är strålande lycklig över att älsta systern kommer tillbaka till vår lilla byaskola. Det är Mamman med, vi har saknat dem massor!

Gårdagskvällen tillbringade jag vid datorn. Satt och filade på ett mejl till Stors fröken i skolan. Det har hänt mycket och Stor har kommit hem med lite för många bulor och blåmärken. Velade fram och tillbaka ganska länge innan jag tryckte på Skicka-knappen. Det var ett tungt mejl som jag inte skulle vilja få läsa det första jag gör en måndagmorgon. Men jag måste tala om vad som händer och vad jag tycker. Pratade även med min helt egna FörskoleChef, ringde henne en söndags kväll och pratar privata saker, hon tog sig tid, lyssnar och kommer med tips och glada hurrar-rop. Tack Sötase! Ca 20 min efter jag skickat mejlet ringer telefonen. Det var Stors fröken som dessutom pratat med rektorn på enheten. Hade vi möjlighet att komma på möte mån kl 09? Japp! Jag har "sjukskrivnings-dag" och Mannen tog flex.  Nån minut i 9 står vi i personalrummet på skolan. Jag var helt övertygad om att jag skulle gråta, brukar göra det när det är saker som berör, och att Mannen skulle "gå i taket". Men inte! Mötet var lugnt och kontrolerat. Alla sa vad de kände och upplevde, vi förklarade vad Stor säger hemma och hur hon upplever det som händer. Läraren, och även rektorn som kom sista stunden, förklarade hur de arbetar och tänker. Det beslutades saker och hur vi ska gå vidare.

Efter mötet åkte jag mot stan. Regnvantar och födelsedagspresenter stod på listan. Mellan har slitit ut sina regnvantar så han behövde nya och Bäbis som aldrig haft några alls behövde med. Men att hitta regnvantar till en Pyttemänniska var inte det lättaste. Vantar i storlek 0 skulle räcka henne til axlarna... Men skam den som ger sig!!! Hittade till slut. Så Mellan har fått röda och Bäbis ett par blå. GenusGenus!!! Även födelsedagspresenterna till söndagens kalas är också fixade samt årets lager av solfaktor uppdaterat, iaf Kottarnas...

Nu mätt och nöjd efter att ha ätit upp resterna från gårdagens lasagne sitter jag i soffan, bloggar och tittar på Desperate Housewives , och funderar på om jag ska lägga mig och läsa en bok eller gå ut i stormen och promenera... Nä, en sväng till tvättstugan blir det allra först!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela