ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Torsdag...

Publicerad 2011-03-03 15:18:43 i Allmänt,

Uppe i ottan för att fixa fika-väska och jympa påse. Mellan till skogs och Stor hade jympa. Sedan i väg till jobbet. Precis som vanligt. Dagen i sig har varit av det vanliga slaget med... Förutom att jag skulle ha ett litet möte med MIN elev, Tack Kollegorna ;). Ingen särskillt intresserad kille. Han hade ingen aning om vad han hade för praktikuppgifter, det här med sekritess hade han ingen aaaning om fast han hade med sig papper att skriva på. När vi läst igenom vad han hade för uppgifter frågade jag om HUR han sedan ska redovisa det hela, inlämningsuppgift eller muntligredovisning? DET hade han ingen aning om det häller... Visst han går första året på BF men nån måtta får det väll vara. ???  Sedan ska han ha ansvar för MINST en aktivitet. -Har du nån ide om vad du vill göra? -Näääe?? Ska jag det??? Så i mon ska han läsa för barnen efter lunch. En bok! På torsdag nästa vecka ska han läsa en flanosaga efter lunch, då får han även själv ansvara för att se till att få rast FÖRE lunch så att han är på plats 12.30. Ställer jag för stora krav??? När alla barn till slut hittat sina platser i lekhallen, eller som vi säger -Rummet! eftersom det än så länge är vårt ENDA rum, egnades em till lite dokumentation.

Just det! Var på LA i går och fick håret fixat. Det var på tiden. Har fått avboka flera gånger pga att det kommit massa annat ivägen. Men nu! Äntligen! FYRA timmar tog det. Mitt hår hade visst beslutat sig om att bli immunt mot blekmedel så bara slingorna tog 2*40 minuter... Men så mycket bättre blev det. Var minnsan lite pirrigt att gå dit eftersom det var en ny frissa jag skulle ha. Anna som jag brukar gå hos har nämligen fått en liten Nils, så söt så!!!

Känns att det är torsdag, värk och trött. Det märks ännu mer de veckor jag inte får mina "lediga" dagar. I måndags var ju Kottarna hemma och i tisdags var det F-kassan och sedan planering med personalkonf. Men men, vi tar två diklofernak och går vidare...

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-03-04 16:03:05

Jaha, vad ska man säga?? Ointressead är väl bara förnamnet på praktikanten...Och du ställer INTE för höga krav, vi är nog snarare för snälla!!!

Nu får du ta det lungt i helgen och vila upp dig ordentligt! Sköt om dig så syns vi på måndag! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela