ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Bara mitt öronsus hördes...

Publicerad 2011-05-05 20:19:14 i Allmänt,

Har just nattat tre mätta och rena Kottar. ( Jag kommer aldrig sluta att vara ruskigt stolt över mig själv när alla tre duschat samma kväll. Särskillt inte när Mannen jobbar sent och jag har hand om både mat, barn, disk och kvällsrutin. Bäbis fick en snabbdusch då hon är helt förstöd över att det ska bli nr2 i badkaret. -"Bas, bas, bas!" Men hon måste ju tvättas, iaf ibland. Hon som älskade att bada förut. Det gör ont i hjärtat!) När alla tre somnat låg jag och lyssnade på tystnaden. Ingen disk- el tvättmaskin som susar, ingen pump som dånar, ingen bonde på gärdet, inte ens Storspoven eller grannarnas hundar... Bara mitt öronsus...

Har smakat på chokladen. Helt OK. Inte så mycket banansmak, tack och lov!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela