ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

"LedigDag"???

Publicerad 2011-05-13 21:30:13 i Allmänt,

Skulle haft en av mina två sjukskrivningsdagar i dag, men börjar dagen med att åka till jobbet. Hade ett uvecklingssamtal inbokat 8.30 och ett 13.30... Vad gjorde jag dår i mellan??? Fixade i ordning pallkragarna tillsammans med barnen, i med jord och frö. Sedan kom ösregnet som på beställning.

Hade lovat Stor att vara hemma SENAST 15, var hemma 20 i. Hade hon skött sig bra på dagen efter skolan hade jag lovat en shopping-tur. Det första jag möts av när jag kliver genom dörren är ett stort leende: -Det har gått jättebra i dag! In och dricka en mindre mängd vatten, byta om och fiffa till, sedan bar det av. Planen var toppar till mig, shorts till Bäbis och vad som behövdes till Stor. Vi började i centrum: obligatoriska Polarn, H&M, BikBok. Två shorts på Polarn till Bäbis blev det. Sen stod jag och höll i den här...


men Stor tyckte den var ApFul så det var bara att hänga tillbaka. Inget på H&M och inget på BikBok. Tog bilen ut till närliggande köpcentrum. Mer H&M, denna gång hittade Stor lite toppar både till sig och syskonen, dock inget till mig. Var inne på MQ, inget där heller och inget på Gina. Tog ett stros på Maxi och plockade på oss lite inför morgondagen. Trött och hungrig Stor var lite gnällig så vi blev klara ganska snabbt och begav oss till Max (Stors val) Köpte med en sallad från Maxi. Tog med maten och gjorde en spontan picknick o bakluckan på bilen. Kallt och blåsigt var det så när det var dags för efterrätten...


 ...choklad lyxshake, satte vi oss i bilen, med värmen på! Så rolig och mysig em/kväll det varit. Stor var på ett strålande humör och Mamman med! Enda nacktdelen är att mor och dotter inte riktigt har samma klädstil...

Dagens guldkorn: Vi är på väg hem och kommer ut på 100-vägen. Från baksätet hörs: -Här får du köra i 100. Det är lika bra att passa på!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela