ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Mitt lilla hjärta!!!

Publicerad 2011-05-01 15:28:26 i Allmänt,

Höll bokstavligt på att stanna. När KaninenPelle susar förbi köksfönstert med en katt efter sig. Stod och sorterade papper från kylskåpet när jag i ögonvrån ser nått. Min första tanke var: -Vad säger vi till Stor??? Mannen som var i källaren kom upp springande i tron om att nått blodigt hänt. Bäbis skrek, henne hade jag skrämt slag på. Allihopa ut!!! Mellan med kompis med. Jag var helt övertygad om att vi kommer aldrig se han mer. Men där satt han och skakade. Mannen in och hämta morot medans jag och Bäbis satte oss på gräset en bit i från, för att hålla koll om han tog vägen nånstans. Han låg kvar. Mannen kom med morot, som Pelle dissade totalt. Han låg så fint på gräsmattan. Mannen smög fram och det var bara att plocka upp och bära in. Hans lilla kaninhjärta slog så fort att hela han hoppade. Den stora frågan är: Hur kom han loss? Ok att ett av spännena i selen släpper men nu var det båda som var uppknäppta. Vi slet och drog i spännena och de sitter HÅRT, finns inte en chans att han kunnat slita upp dem SJÄLV...



Nu hände det! Efter 300 tillsägelser om att inte leka SÅ våldsamt med håven. -Den går sönder!!! Var det en läpp som gick sönder istället...


Väder uppdat.: Mulet, kallt och blåsigt, det har tom kommit ett par droppar regn. Tur jag INTE hängde ut tvätten!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela