ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Söndag!

Publicerad 2011-05-08 19:51:10 i Allmänt,

Inte ett steg utanför trädgården har jag tagit i dag! Det var Mannen som både lämnade och hämtade när StoKottarna åkte till Systrarna på Ringvägen och  Mannen som var och inhandlade blinkers-lampa till bilen. På fm skrotade jag och Bäbis i trädgården, gungade lite, grävde i sandlådan, plockade en och annan maskros.... Gungade lite till. När Mamman efter totalt 45 minuters gungande hade tröttnat på det bröt Bäbis ihop. Ut med vagn och värma välling vatten. Jag satte mig tillrätta i solstolen men när Bäbis somnat var det trist att sitta där så jag plockade ytterliggare maskrosor och tog mig an rosenbuskarna. Då kom ÖmmaModer och hjälpte till.

Kottarna kom hem och det blev lunch på nya uteplatsen. Kommer bli toppen bra riktigt heta dagar i sommar, idag var det liiite kallt i skuggan.

Eftermiddagen tillbringades också ute då Mellans kompisE kom och lekte...


-Kisskiss! Bäbis, som frös om huvudet, satte sig och "kissade" i blomlådan...

Sen blev det visst inte mer bilder idag.


Enda bilden från gårdagens kosläpp. Har lite filmer men de är "fast" i den kameran då jag inte hittar sladden eller vet hur man laddar över från minneskortet. Trodde det bara var att trycka i minneskorttet i datorn, men sååå enkelt var det visst inte. Återkommer när detlöst sig...


Enda kortet från gårdagskvällen tillställning med BonusMorfar och Kerstin. Måste bero på att det var så trevligt att jag glömde fota, för trevligt var det, och mätta blev vi med!

Även kvällsmackan åts ute idag. Då såg vi ut så HÄR!




Fast vi såg även ut så här...


-"Jag tror jag är en MammaKille!"
-"Mmm, Det tror jag med!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela