ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

44 timmar...

Publicerad 2011-11-10 08:33:50 i Allmänt,

... men eftersom det är Liten det handlar om andas vi inte ut än. Har förra årets sjuka färsk i minnet då det var med 2 och 3 dygns intervaller och just ni sitter hon i mitt knä och rapar oroväckande :(

Gårdagen var lååång... Vi har tröttnat på att gå hemma allihop samtidigt som Liten är trött, hängig och klängig... Fm gick åt till Barnprogram, lite Uno, lite Lego och lite fika. Matade Mellan med råa morötter och russin, otroligt trög mage :/ och Liten fick smoothisar...



... det enda hon äter just nu förutom saft.

Vid 11.30 klädde vi på oss och gick ut. Då slog den till: Magkattren from HELL!!! Men strålande sol och riktigt varmt och gott ute. Vi knatade iväg mot skolan. Först stannade vi en stund vid bäcken och sen en stund vid spåret för att vänta in nästa tåg, vilket till Småttisarnas STORA glädje var ett godståg med trettio-tretton vagnar! Ändå fick vi vänta på skolgården en stund innan Stor slutade. På vägen hem förvandlades vår kära 7åring till en trottsig 3åring då hon inte fick GÅ och läsa BR-katalogen. Jag säger bara: -HERREGUD!!! Hade jag inte haft magkatarren hade jag nog bara skrattat åt henne för hon var riktigt komisk, men eftersom jag själv mådde pyton blev min reaktion inte den bästa. Tur att vi båda inte är särskillt långdragna och har lätt för att forgive and forget :) Mellan fick med jämna mellanrum -Otroligt trötta ben! så han satte sig ner där han tyckte det passade... Det var bara att vänta in... Väl hemma somnade Liten i vagnen och sov gott på altanen medans vi andra kollade in skolkatalogen som kommit, BR-katalogen och åt sen lunch... Vid 16.20 ringde jag Mannen och påminnde: -Du & Stor ska vara på Utv-samtal om 10! Rackarns vad eld i baken han fick ;) Kvällen gav mig erarenheten: Nej! Mamman kan INTE steka ägg-fria pannkakor. När Mannen & Stor kom hem, de fick även ta turen genom stan och handla innan de kom hem och JA! de köpte ägg, knäckte jag i tre ägg och Vips! gick stekningen mycket lättare :)

Näe, nu ska jag ta mina Småttisar, Liten har slutat rapa, och äta sen frukost...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela