ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Bläsch!!!

Publicerad 2011-11-01 20:38:16 i Allmänt,

Har värsta magkatarren.... Skyller ALLT på Anita... Nä, ärligt talat. Fast så här i efterhand var det inte den bästa av ideer att JAG skulle äta på Wookstugan... Gott!!! Men nu får jag lida ett par dagar :( Så kosten i dag har bestått av skonkost med stort S. Vaknade i natt och mådde så illa. Trodde först det var magsjukan som härrjar men efter en stund kännde jag igen det: Magkatarren! Efter en stund släppte det och jag kunde sova en stund till. Till frukost blev det Omeprazol och ProViva. Magen öm och svullen... Mår hela tiden lite åksjuksilla :( Då Stor har höstlov och jag sjukskrivningsdag tog vi oss sovmorgon, vilket inte måste betyda att vi sover längre utan bara att vi inte måste vara på plats på skola/fska kl 8, utan närmare 9.30. Lugnt och skönt! Vi tom promenerade. StoraStor gick före och vi kom lallande efter. Vagnen hade vi mest med för att slippa bära alla pryttlar, Liten gick hela vägen utom de sista 20 metrarna...  Efter halva vägen mötte vi en tårögd Stor. Hon hade varit uppe vid skolhuset som var mörkt och låst. -Det är ingen där! Då hade hon vänt för att möta oss och fick gå halvvägs hem igen. LillaLuttan! Lämnade Kottar och gick hemåt. Åt lite Proviva och vittbröd, och lade mig sedan för att läsa lite, men stenslocknar och sover till 13!!! Vara bara att fiffa till mig och förbereda middagen ( är så skönt att kunna göra det, de dagar jag orkar, och låta Mannen slippa göra det varje kväll).

Nu sover äntligen alla Kottar... Liten somnade på två minuter medans det tog nästan en timma för Mellan som sovit en stund på fska, han var uppe säkert 5 gr och pratade om allt. Mest funderar han på vad man kan och inte kan drömma: -Kan man drömma att Bakugan kan leva? Att de kan gå på promenad och äta? Kanske att de kan äta köttbullar?

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan, dricka mitt kamomillte och klappa katten, om han ligger still så länge... I mon har vi sovmorgon, men efter det jobb till 17.30...

Just det: Har ännu en gång fått en ny hangläggare på FKassan... Vill även passa på att TACKA FKassan för att de tabbat sig med mina sjukpengar, IGEN,  så att jag nu får 3 månaders pengar retroaktivt. Det blir bra till jul det ;) Tack!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela