ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

...

Publicerad 2011-11-30 06:03:38 i Allmänt,



Vilken dag jag hade i går... Först ett studiebesök på FskaFölungen, ett fkooperativ i närmaste stad, hem duscha och byta om, hämta barn, börja med maten och sedan i väg igen när Mannen kom hem. Då på en MatematikFöreläsning i samma stad som studiebesöket, tur vi inte bor lååångt från stan ;) Både Studiebesöket och föreläsningen var så bra. Gav inspiration att bygga vidare på det vi redan gör :) Snälla Eva-Lotta som även gav sin rast till mig för att svara på frågor och även hon, det var inte bara jag som ifrågasatte ;) komma med bra och tankeväckande frågor. MatematikföreläsningsDamen, har naturligtvis tappat hennes namn, gav mig kött på benen om att det INTE är bra att barnen lärsig matematik genom att rabbla tal, 3+2, 4+1 osv... Visst att de snabbt kan säga svaret med de vet ju inte HUR de kommer fram till svaret... Nu har jag fått stöd för mina tankar och kan då fråga Stors fröknar HUR de tänker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela