ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Lägger det här...

Publicerad 2011-11-22 15:51:42 i Allmänt,

... så vet jag var jag har det!


Grekisk kyckling 4-5 port.
1 kg kycklingfile
1 vitlöksklyfta
2 dl vitt matvin
Soltorkade tomater ca. 8 st. delas i småbitar
1 dl fetaost (i kuber)
2 dl grädde
2 dl crème fraiche
1 kyckling buljong
1 pkt provencale örter (fryst 35 gr) man kan ta mindre
Salt
Peppar
Cayennepeppar

Pensla filéerna med kinesisk soya, salta peppra och tillaga kycklingen i 225 gr. 25 min.

Stek vitlök, tillsätt vin, örtkryddor och soltorkade tomater, koka ner till hälften, ca. 20 min. Tillsätt buljongen och grädden och crème fraichen.

Klipp/ dela kycklingen i småbitar, lägg i en form. Fördela fetaosten över och häll över såsen.
In i ugnen 225 gr. Ca 15-20 min tills allt är genomvarmt.
Tack Annett Ahlström en räddare nöden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela